نگاه زن چیست؟ درک بهتر زنان از طریق هنری که آنها می سازند

من تمایل به ترساندن مقالات روشنفکرانه، طولانی و استدلال های فلسفی دارم. من هنوز خیلی می ترسم که از عبارت “تقاطع پذیری” در مکالمه استفاده کنم، زیرا می ترسم به نحوی آن را یوگی برا کنم. شاید مدرک تحصیلی ارتباطات است که در کشوی میز من فرو رفته است که مرا متواضع نگه می دارد. شاید این تواضع غرب میانه من باشد. اما ایده بحث در مورد اینکه چگونه جهان در آن کار می کند، گاهی اوقات ممکن است بالاتر از نمره دستمزد من باشد. این بدان معنا نیست که مکالمات من در درام تریستان تامپسون و کلوئی کارداشیان بالا می‌رود، اما نمی‌خواهم چاقویی را برای دعوای اسلحه‌ای بیاورم، می‌دانی؟

ولی! چیزی که به طور خودکار هنگام خواندن در مورد آن فهمیدم، مفهوم “نگاه زن” بود، اصطلاحی که در چند سال گذشته برجسته شد و من با خوشحالی در مورد آن با همه کسانی که می شناسم صحبت می کنم.

دوست دختر به سبک ماه پرده

این اصطلاح فیلم فمینیستی برای به چالش کشیدن یک مفهوم فکری پیشین که (هنوز) به عنوان پیش فرض فرهنگی شناخته می شود پدید آمد: «نگاه مرد». نظریه‌پرداز فیلم بریتانیایی لورا مولوی در سال 1975 اصطلاح نگاه مردانه را ابداع کرد تا به این نکته اشاره کند که بسیاری از آنچه در فرهنگ مصرف می‌کنیم هنری است که توسط مردان و برای مردان خلق شده است. نگاه مرد نه تنها نمایانگر «نگاه» بیننده مرد، بلکه نمایانگر نگاه قهرمان مرد (معمولاً) مرد فیلم و کارگردان یا خالق (معمولاً) مرد آن است.

پس نگاه زنانه درباره خالقان زن، قهرمانان زن و تماشاگران زن است که آن هنر را مصرف می کنند.

قبل از اینکه بخواید و تصور کنید که جلب توجه به نگاه مرد راهی برای فراخوانی کارگردانان، نویسندگان و نوازندگان مرد برای عینیت بخشیدن به زنان است-همه شخصیت ها در مگان فاکس نیستند مبدل ها! متوجه شدم –و بنابراین، هر چیزی که با نگاه زنانه خلق شود، فقط یک قهرمان زن است که به دوست پسر خنگ اما داغ خود می گوید که پیراهنش را در بیاورد، به من بچسب.

با اشاره به وجود داشتن نگاه مردانه در واقع راهی برای توضیح این است که دیدگاه مردانه صرفاً یک دیدگاه محدود است، به خصوص زمانی که بقیه شخصیت‌ها عمدتاً برای خدمت به او و علایق او و روایت داستان او وجود دارند. به کلر فوی فکر کنید اولین انسانشخصیتی که به نظر می رسید فقط احساسات شخصیت رایان گاسلینگ را برای او با صدای بلند بیان می کند. اگر فیلمی حول تجربه او متمرکز می شد، ما دیدگاهی کاملا متفاوت داشتیم (و صادقانه بگویم، احتمالاً کمتر به صحنه های ماه خیره می شدیم).

نگاه مرد، بسیار شبیه به امتیاز سفید، بیشتر برای کسانی که از آن سود می برند نامرئی است. امتیاز عدم وجود موانع فرهنگی برای موفقیت است. امتیاز شما را به خط پایان منجنیق نمی کند، اما تصدیق آن به معنای پذیرش این است که نقطه شروع شما ممکن است با نقطه شروع دیگران متفاوت باشد و این تفاوت در مسابقات مربوطه شما عواقبی دارد.

به طور مشابه، ارزش این را دارد که اذعان کنیم که بسیاری از هنری که مصرف می کنیم خود را به عنوان یک دریچه خاص برای دیدن جهان به ما نشان نداده است، بلکه چگونه جهان در واقع، است.

اگر هنر – چه موسیقی، چه فیلم یا کتاب – راحت‌تر با درک شما از جهان همگام می‌شود (دنیایی که می‌توانید بین پرده‌هایی که می‌پوشید، اگر بخواهید ببینید)، فکر کردن به این دلیل است که تمام دنیا همین است. . نتیجه این است که شما از گسترش درک خود از دیدگاه های مختلف غافل می شوید. در واقع تمام دنیا را از دست می دهید.

و اینجاست که همه چیز خراب می شود. هیچ‌کس نمی‌خواهد مردان را از ساختن فیلم (به جز پیتر فارلی! کسی دوربینش را بردارند!) یا موسیقی یا هنر یا کمدی منع کند، اما هنری که آنها می‌سازند زمانی به تبلیغات نزدیک می‌شود که تنها به آنها فرصت داده شود.

برای ایجاد یک تشبیه پوچ اما امیدوارانه مفید، اگر فقط گربه‌ها فیلم‌هایی را نوشته و کارگردانی می‌کردند، فکر می‌کردیم همه سگ‌ها تقریباً بدترین هستند. تا زمانی که سگ ها شروع به ساختن فیلم نکردند، ما از لنز متفاوتی برای مشاهده هر دو سگ برخوردار خواهیم شد. و گربه ها اما شروع اعتماد به سگ‌ها برای ساختن فیلم بسیار سخت است، زیرا الف) داستان‌هایی که مصرف کرده‌ایم باعث می‌شد فکر کنیم که آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند، و ب) فقط گربه‌ها فیلم‌های موفقی ساخته‌اند (به راحتی این را فراموش کرده‌اند. بسیاری از گربه نویسان و کارگردانان شکست های بزرگی را انجام داده بودند)، بنابراین به نظر می رسد که اجازه دادن به سگی برای ساخت یک فیلم خطرناک است.

بنابراین، نگاه زنانه چیست و چگونه به ما در درک بهتر زنان کمک می کند؟

به زبان ساده، نگاه زنانه هنر را توصیف می کند که از دیدگاه یک زن و با در نظر گرفتن مخاطب زن خلق می شود.

متأسفانه قیاس گربه‌ها و سگ‌های من در بالا چندان دور از دسترس نیست. کارگردانان مرد از لحاظ تاریخی کسانی بوده‌اند که فیلم می‌سازند، زیرا مردان به‌طور تاریخی بر نیروی کار تسلط داشته‌اند – این فیلم‌ها پول در می‌آورند (البته بسیاری از آنها پول نمی‌آورند)، مدیران استودیو را به این باور رساند که همبستگی دلالت بر علیت دارد. آنها فرمول را اینگونه می بینند: کارگردان مرد + فیلم = موفقیت در گیشه. و اغلب نه فقط کارگردان مرد، بلکه فیلمنامه‌نویس مرد، اقتباس از فیلمنامه‌ای از یک کتاب تالیف مرد، و به همین ترتیب.

وقتی زنان نمی توانند داستان هایشان را تعریف کنند، چیزی که گم می شود، درک عمیق تر از زنان است.

در حالی که من مطمئن هستم که تا به حال به خوبی می دانم که مردان طبقه متوسط ​​سفیدپوست آمریکایی در مورد چگونه فکر می کنند (البته با تشکر، درخواست کنید)…خب، خیلی چیزها، فکر نمی‌کنم همین را بتوان معکوس کرد.

وقتی ناگهان پیدا کردی شما پیش فرض نیستند، باعث می شود خیلی چیزها را دوباره بررسی کنید. خب امیدوارم زیرا در حال حاضر آخرین چیزی که به آن نیاز داریم این است که این تصور را تقویت کنیم که (سفید پوست و) مذکر بودن راه استاندارد انسان بودن است.

بنابراین! تیم ما فهرستی از آثار هنری ایجاد شده توسط زنان را گردآوری کرده است که بلافاصله زندگی شما را غنی می کند، دقیقاً به این دلیل که نظراتی را ارائه می دهند که ممکن است هنگام گپ زدن با دوستان خود در یک زیرنویس درباره فیلم بعدی Avengers نشنیده باشید. این بیشتر چیزهای اخیر است، زیرا من یک هزاره هستم که با خوشحالی هر چیزی را که قبل از سال 1990 ساخته شده بود، می سوزانم (شوخی می کنم). بدیهی است که در سفر خود به نگاه زنانه راحت تر به عقب برگردید، که من اطمینان دارم همه شما پس از خواندن این خواهید بود.

در زیر، برای درک بهتر زنان چه چیزهایی را بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید:

برای درک بهتر زنان چه چیزی را تماشا کنیم

زن شگفت انگیز

زن شگفت انگیز گال گادوت

SG می گوید: من اینجا نیستم که در مورد شایستگی قدرت های ابرقهرمانی Hawkeye دعوا کنم، اما چیزی که می گویم این است که سخت است خود را به عنوان یک ابرقهرمان بدون به معنای واقعی کلمه خود را به عنوان یک ابرقهرمان می بینید. در دستان یک کارگردان مرد و نه پتی جنکینز، چقدر می خواهید شرط ببندید که ما سینه های تند و تیز بیشتری را از جانب رزمندگان در نماهای دویدن آهسته می دیدیم. زن شگفت انگیز? حدس می زنم حداقل 500 درصد بیشتر جیغ بزن.

این یک تخمین تقریبی است اما به احتمال زیاد درست است.

برنامه های ویژه علی ونگ نتفلیکس

ali Wong ویژه نتفلیکس

SG می گوید: او حامله است، و او بامزه است. کی میدونست! علی ونگ اکنون دو استندآپ ویژه نتفلیکس را فیلمبرداری کرده است. همسر سخت کوب و بچه مار با کودکی که قرار است «هرجا» از او بیرون بیاید (به قول رئیس جمهور واژن). هردوشون خنده دارن

جنسیت و شهر

جنس و شهر

SG می گوید: نگاه زن OG (خوب، خوب، OG نیست، اما دوباره، ما فقط به دهه 90 برمی گردیم!). اگر تماشا کرده اید، پس می دانید. بسیاری از گفتگوهای ما در مورد قرار ملاقات و روابط را می توان با مقایسه با کری برادشاو و همراهان او در صبحانه توضیح داد. ما می دانیم که به دلیل SATC قرار گذاشتن با یک بیگ به چه معناست. اگر تا به حال تماشا نکرده اید، اساساً مانند این است که به زبانی صحبت نکنید که همه از قبل آن را می فهمند. کدنویسی را یاد بگیرید! به جز در این مورد، “کد” فقط به معنای دویدن هر قسمت و فهمیدن اینکه قطعا یک میراندا هستید.

به همه پسرانی که قبلاً دوستشان داشتم

به همه پسرانی که قبل از نتفلیکس دوستشان داشتم

SG می گوید: پلنگ سیاه این کار بسیار خوب بود زیرا تماشاگران سیاهپوست از دیدن خود به عنوان ابرقهرمان هیجان زده بودند و رایان کوگلر موقعیت منحصر به فردی برای کارگردانی چنین فیلمی داشت. آسیایی های ثروتمند دیوانه با استقبال تماشاگران آسیایی مواجه شد، فیلمی با اکثریت بازیگران آسیایی، یک کارگردان آسیایی، و برگرفته از یک رمان بسیار موفق آسیایی-آمریکایی بود. به همه پسرانی که قبلاً دوستشان داشتم، یک رمان YA نوشته جنی هان که تبدیل به رامکام نتفلیکس شده است، یک قهرمان زن نوجوان آسیایی-آمریکایی را بازی می کند، که … خیلی فکر کنید، واقعاً قبلاً ندیده اید. تا الان. به تماشا برسید

کیمی اشمیت شکست ناپذیر

SG می گوید: این نمایش از ذهن تینا فی عالی است و همه چیز تمام شده است! بنابراین می توانید در یک آخر هفته همه چیز را در نتفلیکس مصرف کنید. “Earnest” معمولاً اصطلاحی نیست که کمدی بزرگ را توصیف کند، اما کیمی اشمیت شکست ناپذیر نظر شما را تغییر خواهد داد

برای درک بهتر زنان چه بخوانیم

خوب و دیوانه: قدرت انقلابی خشم زنان توسط ربکا تریستر

کتاب خوب و دیوانه ربکا تریستر

SG می گوید: آیا می خواهید بدانید چرا زنان اینقدر عصبانی هستند؟ اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، این برای شما خوب نیست، رفیق، اما دلیل اصلی این است که کتاب تریستر را بردارید تا به زودی روشن شود.

آماده سازی توسط کورتیس سیتنفلد

کتاب آمادگی کورتیس سیتنفلد

SG می گوید: خواندن کتاب‌هایی درباره زنان و زنان یادآوری خوبی است که زندگی درونی قهرمان‌های زن به همان اندازه جذابیت مردان است و لازم نیست برای نوشتن یک صفحه ورق کامل، توطئه‌های بین‌المللی یا قتل‌های مرموز را تزریق کنید.

همه چیز سطل زباله است اما اشکالی ندارد توسط فیبی رابینسون

کتاب همه چیز زباله است فیبی رابینسون، درک زنان

SG می گوید: خبر خوب، شما همچنین می توانید به رابینسون چند استعدادی در Two Dope Queens، پادکست او با جسیکا ویلیامز گوش دهید و ویژه HBO او را با ویلیامز، با همین نام تماشا کنید (قسمت مو از فصل 1 مورد علاقه خاصی است).

زنان کوچک توسط لوئیزا می آلکوت

زنان کوچک، زنان فهمیده، جو مارش، نگاه زنانه

SG می گوید: آه، این قبل از دهه 1990 منتشر شد! من انجام دادم!

*خوب، کتاب فیلم نیست، اما مهم است.

برای درک بهتر زنان به چه چیزی گوش کنیم

آموزش نادرست لورین هیل، لورین هیل

آموزش نادرست لورین هیل

SG می گوید: یک افسانه، تمام قد.

قرص ناهموار کوچک، آلانیس موریست

قرص کوچک دندانه دار آلانیس موریست

SG می گوید: بهترین دوست من در جهان، اگر او هرگز به سمت مناصب دولتی انتخاب شود، به احتمال زیاد سوگند یاد می کند که وظایف خود را بر روی نسخه ای از نماد دیوانه آلانیس موریست انجام دهد. قرص کوچک دندانه دار. این آلبوم کتاب مقدس او است و پس از چند بار گوش دادن به تازگی، بهتر می فهمم چرا. بدون رد همدلی عصبانی است، تعادل محکمی که فقط خواننده و ترانه سرای بزرگ می توانند به دست آورند.

“آبمیوه” اثر لیزو

لیزو

SG می گوید: این نوازنده با استعداد، که خود را عجیب و غریب معرفی می کند، برای زندگی کردن در مونتاژ شخصی شما موسیقی می سازد. «Juice» را روی تکرار قرار دهید و ببینید که آیا فرد جدیدتر، بهتر و باهوش‌تری از خانه بیرون نمی‌روید.

ساعت طلایی، کیسی ماسگریوز

جلد آلبوم ساعت طلایی کیسی ماسگریوز

SG می گوید: آلبوم سال! توسط یک خواننده کانتری! ستایش شود.

برای درک بهتر زنان به چه نکاتی توجه کنیم

اینستاگرام ماری اندرو

اینستاگرام ماری اندروز

SG می گوید: چگونه این هنرمند و اکنون نویسنده به خوبی وارد ذهن زنان می شود، به نظر می رسد که او هزاران زندگی را سپری کرده است و نیمی از آنها مال من بوده است.

نگاه دختر

نگاه دختر به اینستاگرام

SG می گوید: عکاس و فعال Amanda de Cadanet این آژانس خلاق/شرکت فناوری را برای ارتباط برندها با جامعه جهانی خلاقان زن راه اندازی کرد. ماموریت آنها این است که شکاف جنسیتی را با حمایت از زنان خلاق ژنرال Z و هزاره با ارائه فرصت های شغلی با حقوق، کاهش دهند. این اینستاگرام آنهاست.

به من بگو:

در مورد مفهوم نگاه زن در مقابل چه احساسی دارید. نگاه مرد؟