17 معیارهای بازاریابی ایمیلی که هر بازاریابی باید بداند

یادداشت ویراستار: این پست برای دقت و طراوت در سپتامبر 2021 به روز شد.

تسلط بر بازاریابی ایمیلی می تواند زمان بر باشد. این شامل در نظر گرفتن بهترین شیوه ها برای هر کمپینی که ایجاد می کنید ، غلبه بر اشتباهات رایج تازه کار و بهینه سازی ایمیل ها برای افزایش تعامل است.

با این حال ، این شیوه ها به تنهایی موفقیت را تضمین نمی کند. شما همچنین باید نحوه اندازه گیری نتایج تلاش های خود را درک کنید.

این معیارها ، مانند بقیه بازاریابی ایمیلی ، همواره در حال تغییر هستند. وقتی ویژگی هایی مانند محافظت از حریم خصوصی ایمیل اپل منتشر می شوند ، امکان تغییر در نحوه نگرش ما به موفقیت در بازاریابی ایمیلی وجود دارد. بنابراین ، مهم است که به روز باشید.

قبل از اینکه عمیقاً در مورد یادگیری همه چیز در مورد بازاریابی ایمیلی تحقیق کنید ، یک قدم به عقب بردارید ، تعیین کنید که اهداف شما برای بازاریابی ایمیلی چیست و سپس تصمیم بگیرید که چگونه موفقیت خود را اندازه گیری خواهید کرد.

هر کمپین بازاریابی ایمیلی می تواند متفاوت باشد ، به خصوص اگر اهداف متفاوتی برای کمپین های مختلف داشته باشید (به عنوان مثال ، ایجاد سرنخ و افزایش پایگاه مشترک) ، اما برخی معیارهای اساسی وجود دارد که هر بازاریاب ایمیل باید نحوه ردیابی را بیاموزد.

معیارهای بازاریابی ایمیلی که هر بازاریابی باید بداند

1. نرخ باز

نرخ باز مدتهاست که یکی از ساده ترین و رایج ترین معیارهای مورد استفاده بازاریابان ایمیل است. با ردیابی درصد مشترکانی که یک ایمیل خاص را باز می کنند ، نرخ باز به ما نشان می دهد که مشترکان ما چقدر درگیر هستند ، و همچنین م linesثر بودن خطوط موضوعی مختلف چگونه است.

با این وجود ، هنگامی که محافظت از حریم خصوصی نامه توسط اپل در دسترس عموم قرار می گیرد ، این ویژگی به طور موثر ردیابی باز را برای کاربرانی که از آن استفاده می کنند غیرفعال می کند و نرخ باز را به یک معیار نسبتاً غیرقابل اعتماد تبدیل می کند. و با ارائه دهندگان صندوق ورودی بیشتر قرار است از او پیروی کند، نرخ باز فقط غیرقابل اعتماد تر می شود.

خوب است که معیارهای بیشتری در این لیست برای ردیابی موفقیت وجود دارد.

2. نرخ کلیک (CTR)

CTR یکی دیگر از معیارهای متداول است که می تواند به شما در تعیین عملکرد کمپین های شما کمک کند. CTR تعداد افرادی را که روی پیوندهای ایمیل شما کلیک کرده اند اندازه گیری می کند. به عنوان مثال ، اگر پیوندی را برای استفاده از پیشنهاد قرار دهید ، CTR میزان درصد مشترکینی را که روی پیوندهای شما کلیک کرده اند اندازه گیری می کند.

هنگام ایجاد ایمیل ، چند روش برای افزایش نرخ کلیک وجود دارد. به عنوان مثال ، پیوندهای موجود در ایمیل را در مکان های مناسب قرار دهید و یک دکمه چشمگیر و آشکار فراخوان به اقدام اضافه کنید که مشترکین می توانند برای استفاده از پیشنهاد شما روی آن کلیک کنند.

نرخ کلیک معمولاً بسیار کمتر از نرخ باز است. میانگین نرخ کلیک برای اکثر کمپین ها کمی بیش از 4 است.

3. نرخ تبدیل

نرخ کلیک شما تعداد افرادی را که روی پیوند شما کلیک کرده اند اندازه گیری می کند ، در حالی که نرخ تبدیل شما ارزیابی می کند که چند نفر روی پیوند کلیک کرده و سپس اقدام خاصی را انجام داده اند. به عنوان مثال ، اگر پیوندی را برای اشتراک مشترکان خود در ایمیل خود برای مشارکت در فروش جمعه سیاه وارد کنید ، نرخ تبدیل به شما می گوید چند درصد از افرادی که روی پیوند کلیک کرده اند خریداری کرده اند.

نرخ تبدیل به شما بینش منحصر به فردی در مورد بازگشت سرمایه شما می دهد. وقتی می دانید چقدر هزینه کرده اید و چه تعداد مشترک در حال تبدیل شدن هستند ، راحت تر می توانید تعیین کنید که پولی که برای کمپین خود می گذارید در حال پرداخت است یا خیر.

4. نرخ پرش

هنگام ارسال یک کمپین ایمیل ، همچنین می خواهید نرخ پرش را ردیابی کنید. نرخ بازگشت به تعداد آدرس های ایمیل مشترکین ایمیل شما را دریافت نکرده است. برگشتهای نرم مشکلات موقتی با آدرس های ایمیل را ردیابی می کند و برگشت های سخت مشکلات دائمی آدرس های ایمیل را ردیابی می کند.

اندازه گیری نرخ بازگشت به نرخ باز به شما تصور محکم تری از کیفیت لیست مشترکین می دهد. اگر درصد بالایی از برگشتهای سخت دارید ، لیست شما ممکن است پر از آدرس های ایمیل جعلی ، آدرس های ایمیل قدیمی یا آدرس هایی باشد که در آنها اشتباهاتی وجود دارد.

شما می توانید با بازخوانی مضاعف نرخ بازگرداندن خود را به طور پیشگیرانه کاهش دهید ، که از مشترکین می خواهد آدرس ایمیل خود را تأیید کرده و تأیید کنند که می خواهند ایمیل های مارک شما را دریافت کنند. یک انتخاب دوگانه یک گزینه عالی برای کمک به اطمینان از لیست ایمیل با کیفیت بالاتر و نرخ بازگشت سریع پایین است.

5. تعداد اشتراک های لغو اشتراک

اندازه گیری لغو اشتراک بسیار ساده است. هر ارائه دهنده ایمیل به شما خواهد گفت که چگونه بسیاری از افراد با دریافت ایمیل از شما لغو اشتراک کرده اند. این معیار رایانامه معمولاً در داشبورد اصلی یا داشبورد معیارهای شما یافت می شود.

تعداد زیادی لغو اشتراک می تواند دلسرد کننده باشد. با این حال ، بازاریابان ایمیل این معیار بازاریابی ایمیل را در اولویت قرار می دهند و اغلب لغو اشتراک را یک چیز خوب می دانند زیرا نشان می دهد که شما لیست مشترکان خود را به خوبی تنظیم کرده اید.

علاوه بر این ، به طور واضح به مشترکین این امکان را می دهد که اشتراک خود را لغو کنند ، به آنها این امکان را می دهد که انتخاب کنند چه نوع محتواهایی را از مارک شما دریافت کنند و چه زمانی ، که به ایجاد اعتماد کمک می کند.

6. نرخ رشد را فهرست کنید

نرخ رشد لیست معیاری برای ردیابی میزان رشد لیست شما است.

شما می توانید با در نظر گرفتن تعداد مشترکان جدید منهای تعداد لغو اشتراک ، این عدد را محاسبه کنید ، سپس آن را بر تعداد کل آدرس های ایمیل موجود در لیست خود تقسیم کنید و سپس آن را در 100 ضرب کنید.

طبیعی است که کمی فرسودگی را تجربه کنید ، بنابراین روی راه هایی برای افزایش مداوم لیست خود ، جذب مشترکین و یافتن مشترکان وفادار جدید تمرکز کنید.

7. شکایات هرزنامه

این که ایمیل های شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند بسیار دلسرد کننده است. ممکن است ترجیح دهید این موارد را نادیده بگیرید ، اما توجه به شکایات هرزنامه مهم است.

ارائه دهندگان خدمات ایمیل می خواهند از کیفیت و پیگیری شکایات هرزنامه اطمینان حاصل کنند. اگر این نرخ بسیار زیاد شود ، ممکن است ارائه دهنده خدمات ایمیل شما علیه شما اقدامی انجام دهد و حساب شما را مسدود کند.

ارائه دهنده خدمات ایمیل شما احتمالاً این شماره را برای شما پیگیری می کند ، اما ممکن است خودتان بخواهید آن را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید از نظر فنی هیچگونه ایرادی در ایمیل های شما وجود ندارد و کپی نویسی شما با استانداردهای مورد نظر شما مطابقت دارد.

8. نرخ ارسال/اشتراک ایمیل

نرخ ارسال/اشتراک ایمیل ، درصد گیرنده هایی است که پست شما را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند یا آن را برای یک دوست ارسال کرده اند.

نرخ فورواردینگ یا اشتراک گذاری معیار مفیدی برای ردیابی است زیرا به شما این ایده را می دهد که چند طرفدار نام تجاری دارید. به شما می گوید چند درصد از مشترکین ایمیل های شما را به دیگران توصیه می کنند.

توسعه حامیان برند از طریق بازاریابی ایمیلی یک استراتژی عالی است ، به ویژه با توجه به اینکه 81 درصد از تصمیمات خرید مصرف کنندگان تحت تأثیر پست های دوستان در رسانه های اجتماعی است.

9. نامزدی در طول زمان

ردیابی تعامل در طول زمان به شما اطلاعاتی در مورد بهترین ساعات روز برای ارسال پیام ها می دهد.

می توانید از اتوماسیون در ارائه دهنده خدمات ایمیل خود برای ارسال ایمیل بر اساس رفتار مشتری یا محرک استفاده کنید ، اما ردیابی تعامل در طول زمان به شما نشان می دهد که برای ایمیل هایی که خودکار نیستند بیشترین نرخ کلیک را دریافت می کنید.

برخی از ارائه دهندگان خدمات ایمیل این ویژگی را خودکار می کنند و داده ها را برای شما جمع آوری می کنند. با این حال ، ایده بدی نیست که این معیار را به تنهایی ردیابی کرده و تعیین کنید که بهترین زمان ارسال برای صنعت و پایگاه مشترکان شما چه زمانی است.

10. ROI کلی

به طور کلی ROI یک معیار ایمیل است که هر بازاریابی باید آن را دنبال کند. این بازده کلی سرمایه گذاری برای کمپین های شما را به شما می گوید.

شما می توانید با برداشتن پولی که در فروش از کمپین به دست آورده اید منهای پولی که برای اجرای کمپین خرج کرده اید را محاسبه کنید ، آن را با پول سرمایه گذاری شده در کمپین تقسیم کنید و سپس آن را در 100 ضرب کنید.

بازاریابی ایمیلی می تواند یک سرمایه گذاری باشد اما همچنین دارای بالاترین نرخ بازگشت سرمایه در بین سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال است.

11. نرخ اشتراک ایمیل

میزان اشتراک ایمیل نشان می دهد که گیرنده چند بار ایمیل شما را از طریق رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است ، اما هیچ ارتباطی با به اشتراک گذاری ایمیل از طریق ایمیل ندارد.

این معیار از طریق دکمه “اشتراک این” در ایمیل شما محاسبه می شود. برای یافتن این نرخ ، میزان کلیک “اشتراک گذاری این” را بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده تقسیم کنید ، سپس در 100 ضرب کنید.

این آمار به شما امکان می دهد معیارهای مفید ایمیل را نیز تعیین کنید.

12. نرخ باز کردن تلفن همراه

این معیار به همان شیوه ای عمل می کند که نرخ باز کردن معمولی انجام می دهد ، با این تفاوت که به طور خاص در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن و رایانه لوحی اعمال می شود.

برخلاف نرخ های باز کردن رومیزی ، که بیشتر در طول روز هفته و در حالی که افراد در محل کار هستند رخ می دهد ، نرخ های باز کردن تلفن همراه در آخر هفته ها محبوب تر است.

اما توجه داشته باشید که این معیار همچنین تحت تأثیر محافظت از حریم خصوصی ایمیل اپل قرار می گیرد – و نه فقط به دلیل ناتوانی در ردیابی موارد باز شده. MPP توانایی ما را برای دیدن نوع دستگاه یا سیستم عامل کاربر مسدود می کند ، به این معنی که دیگر نمی دانیم آیا کاربران هنگام انتخاب MPP روی دستگاه رومیزی یا تلفن همراه باز می شوند.

13. نرخ کلیک تلفن همراه

نرخ کلیک تلفن همراه مانند گزینه های رومیزی آنها کار می کند ، اما مربوط به دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن و رایانه لوحی است.

نرخ کلیک موبایل معمولاً بسیار کمتر از نرخ کلیک روی دسکتاپ است زیرا کاربران مرتباً از پنجره های مختلف و سایر مانورهای پیچیده مرور استفاده می کنند و این عادات در دسکتاپ بسیار راحت تر از تلفن است.

مشابه نرخ باز کردن تلفن همراه ، نرخ کلیک تلفن همراه بر MPP من تأثیر می گذارد. اما ، اگر در درجه اول به دنبال جلب مخاطبان خود از طریق دستگاه تلفن همراه خود هستید ، باید به خاطر داشته باشید که آخر هفته ها معمولا بهترین زمان برای انجام این کار است.

14. نرخ باز شدن دامنه

این نرخ برای اطمینان از موفقیت تحویل شما بسیار مهم است ، که آن را به یکی از مهمترین آمارهای بازاریابی ایمیلی تبدیل می کند.

این نرخ به شما امکان می دهد ببینید چند درصد از مردم ایمیل های شما را در ارائه دهنده ایمیل خاصی باز می کنند. با این کار ، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که در فیلتر هرزنامه دامنه خاصی با مشکل روبرو هستید.

باز هم ، شما نمی توانید این معیار را برای کاربران Apple Mail به طور دقیق پیگیری کنید ، اما همچنان برای کسانی که از MPP استفاده نمی کنند کار می کند.

15. نرخ کلیک دامنه

مانند نرخ باز شدن دامنه ، این به شما امکان می دهد ببینید چند نفر روی ایمیل های شما در یک ارائه دهنده ایمیل خاص کلیک می کنند.

این معیار به شما کمک می کند تا با مقایسه نرخ کلیک بین ارائه دهندگان ، مشکلی در سیاست هرزنامه دامنه ایمیل مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میانگین نرخ کلیک بین همه ارائه دهندگان را پیدا کنید ، سپس آن را با ارائه دهندگان جداگانه مقایسه کنید.

16. درآمد هر ایمیل

ROI بازده کلی سرمایه گذاری شما را به شما نشان می دهد ، اما تجزیه و تحلیل درآمد هر ایمیل موفقیت فردی ایمیل ها را به شما نشان می دهد.

تعیین این رقم می تواند به شما کمک کند به راحتی بفهمید که کدام ایمیل ها بهترین عملکرد را دارند و آیا ایمیل هایی وجود دارد که کل ROI را کاهش می دهد.

تعیین این رقم می تواند به شما کمک کند به راحتی بفهمید که کدام ایمیل ها بهترین عملکرد را دارند و آیا ایمیل هایی وجود دارد که کل ROI را کاهش می دهد.

منبع: ایمیل های واقعا خوب

تمرکز بر معیارهایی مانند کلیک ، ترافیک وب و مکالمات بهترین راه برای ردیابی ROI یک ایمیل مشخص است.

17. درآمد به ازای هر مشترک

مانند برخی دیگر از معیارهای عملکرد بازاریابی ایمیلی ، محاسبه درآمد به ازای هر مشترک به شما امکان می دهد تا بازدهی بیشتری از ROI خود داشته باشید.

چیزی که این امر را از درآمد هر ایمیل متمایز می کند ، توانایی آن در تجزیه و تحلیل درآمد جمعیتی است که کدام درآمد دارد و کدام نیست. با پیدا کردن این موضوع ، می توانید ایمیل ها را تغییر دهید ، تمرکز کمتری بر یک جمعیت شناسی خاص داشته باشید ، یا منابع خود را مجدداً تخصیص دهید و بر یک جمعیت شناسی خاص تمرکز کنید.

بسته شدن

اینها 17 معیار اصلی بازاریابی ایمیلی است که هر بازاریابی باید آنها را دنبال کند. و اگرچه برخی از این معیارها با تغییرات بزرگی روبرو هستند ، اما هنوز هم ارزش دانستن آنها را دارد.

از نظر ردیابی اثربخشی کمپین های خود ، به دنبال معیارهای بازاریابی ایمیلی باشید که همیشه:

  • داده های ارزشمندی برای هدایت کمپین های ایمیل ارائه دهید
  • بینشی در مورد فعالیت کاربران ارائه دهید
  • به تمرکز تیم خود بر اهداف کمپین کمک کنید

همانطور که اهداف کمپین را تنظیم می کنید ، این معیارهای ایمیل به شما کمک می کند تا موفقیت کلی خود را بسنجید و همچنین به شما کمک می کند تا استراتژی خود را اصلاح کنید.

برای اطلاع از همه موارد محافظت از حریم خصوصی نامه ، راهنمای جامع ما را بررسی کنید.