اولین کمپین بازاریابی ارجاعی شما: همه آنچه باید بدانید

افراد تازه وارد در زمینه بازاریابی ممکن است با این فرآیند آشنا نباشند ، اما بازاریابی ارجاعی یک تاکتیک عالی برای رشد تجارت است. بیایید نگاهی بیندازیم که بازاریابی ارجاعی چیست ، چرا م it’sثر است و چگونه می توان اولین کمپین بازاریابی ارجاعی خود را از زمین خارج کرد.

تبریک می گویم! وقت آن است که سفر خود را به سمت اولین کمپین بازاریابی ارجاعی آغاز کنید. این زمان هیجان انگیزی برای هر مشاغل است زیرا رشد و توسعه در آستانه نزدیک شدن است.

بازاریابی ارجاعی چگونه کار می کند؟

بازاریابی ارجاعی یک روش فوق العاده موثر برای ایجاد مشاغل جدید در شرکت شما است. این بسیار م effectiveثر است زیرا ، پس از راه اندازی اولیه ، اکثر قریب به اتفاق تلاش های بازاریابی توسط مشتریان خود و کسانی که در برنامه ارجاع شرکت می کنند انجام می شود. شرکت کنندگان در یک برنامه ارجاع ، اغلب نامیده می شود ارجاع دهندگان، کسب و کار خود را با ارجاع دادن در ازای نوعی انگیزه توصیه کنید.

اکثر برنامه های ارجاع شامل مشوق هایی برای تشویق شرکت کنندگان به معرفی بیشترین تعداد ممکن است. م styleثرترین سبک شامل یک انگیزه دو طرفه است ، جایی که ارجاع دهنده و ارجاع دهنده هر یک پاداش دریافت می کنند.

به عنوان مثال ، برای هر فردی که ارجاع دهنده ثبت نام می کند ، یک ماه اشتراک رایگان دریافت می کند. به نوبه خود ، هنگامی که شخصی از طریق یک مراجعه کننده ثبت نام می کند ، اولین ماه خود را رایگان دریافت می کند.

این کمپین ها به خوبی کار می کنند زیرا همه افرادی که در برنامه مشارکت دارند به نوعی سود می برند. شرکت کنندگان فعال پاداش خود را دریافت می کنند و شرکت کسب و کار جدیدی دریافت می کند.

کلید یک کمپین کارآمد و م inثر در مرحله راه اندازی است. این امر غیر معمول نیست که برخی از هزینه های اولیه بالا وجود داشته باشد که می تواند مردم را بترساند ، اما پس از راه اندازی و اجرای اکثر برنامه ها ، گزینه های عالی برای درآمدزایی برای مشاغل است.

مزایای راه اندازی برنامه ارجاع

مزیت آشکار راه اندازی برنامه ارجاع این است که تجارت شما شروع به جذب مشتریان جدید می کند. این افزایش درآمد همه را خوشحال می کند ، به ویژه کسانی که در امور مالی هستند ، اما مزایای بیشماری فراتر از درآمد مستقیم وجود دارد.

ایجاد آگاهی از برند

هرچه افراد بیشتر در مورد تجارت شما صحبت کنند ، تعداد افرادی که از نام تجاری شما آگاه می شوند بیشتر خواهد بود.

ریاضیات جمع می شود وقتی کسب و کار شما برنامه بازاریابی ارجاعی را اجرا می کند که مشارکت کنندگان فعال زیادی دارد ، افراد بیشتری در حال صحبت در مورد تجارت شما هستند. یعنی آگاهی رشد می کند.

نکته مهم در مورد این روش ایجاد آگاهی از نام تجاری این است که لزوماً در سیستم بازاریابی به سبک ویروسی چشمک نمی زند. تعداد افرادی که به طور فعال آگاهی از نام تجاری را گسترش می دهند در حال افزایش است. در حقیقت ، وقتی افراد از طریق یک برنامه ارجاع مشتری می شوند ، به احتمال زیاد پس از ثبت نام یا خرید اولیه خود ، در این فرآیند شرکت می کنند. آنها قبلاً مزایای دست اول را دیده اند.

هزینه پایین خرید مشتری (CAC)

هزینه جذب مشتری یا CAC دقیقاً همانطور است که به نظر می رسد. این قیمت مشتری جدید است. این معیار این است که چقدر هزینه دارد که مشاغل شما به مشتری تبدیل شود. هرچه CAC شما کمتر باشد ، بهتر است ، زیرا این بدان معناست که کسب و کار شما هزینه کمتری برای جابجایی مشتری از درب منزل دارد.

بازاریابی ارجاعی ، پس از راه اندازی اولیه ، هزینه ای فوق العاده کم از نظر خرید است. به طور معمول شما فقط نسبت به درآمد ناچیزی-مانند 1-2 ماه اشتراک-در هر مراجعه ، از دست می دهید. وقتی ارزش مادام العمر آن مشتری را در نظر بگیرید ، هزینه خرید در مقایسه با آن کم رنگ می شود.

نرخ تبدیل خود را افزایش دهید

کلماتی که هر بخش فروش می خواهد بشنود – “نرخ تبدیل افزایش یافته است.” افزایش نرخ تبدیل به این معنی که بخش بالاتری از مشتریان شما به مشتریان فعال تبدیل می شوند. هر چه بالاتر بهتر.

وقتی مشتریان از طریق آشنایان نزدیک خود به تجارت شما ارجاع داده می شوند ، به احتمال زیاد مشتری تبدیل می شوند. این به این دلیل است که بخشی از اعتماد بین تجارت و مصرف کننده از معامله قبلی دوستشان به ارث رسیده است. بعلاوه ، اینکه بتوانید نحوه عملکرد این فرایند را برای آنها ببینید ، تا حد زیادی به سمت تبدیل شدن پیش می رود.

میزان رکود خود را کاهش دهید

بسیاری از شرکت های SaaS و اشتراک نرخ رکود خود را پیگیری می کنند. این معیار بر اساس تعداد یا درصد کاربرانی است که در هر دوره زمانی مشترک را متوقف می کنند. نرخ بالای رفاه به این معنی است که مشتریان حفظ نمی شوند و می تواند نشان دهد که مشتریان از خدمات یا محصولی که دریافت می کنند کاملاً راضی نیستند.

چه زمانی Deloitte مطالعه ای در مورد میزان نگهداری مشتریان انجام داد ، آنها دریافتند مشتریانی که پس از ارجاع به مشاغل مشترک می شوند ، 37 درصد از نرخ نگهداری بیشتر از افرادی که به تنهایی عضو می شوند ، برخوردار هستند.

افزایش ارزش مادام العمر مشتری (LTV)

با نکته قبلی ارتباط برقرار می کند ، مشتری که از طریق برنامه ارجاع به برنامه می پیوندد ، اغلب ارزش مادام العمر مشتری بالاتری را با خود به همراه می آورد. علاوه بر این ، از آنجا که مشتریان به طور فعال در فرایند ارجاع شرکت می کنند ، احتمال اینکه خودشان خرید را تکرار کنند ، بیشتر است. اشتراک طولانی تر یا خریدهای مکرر به این معنی است که میانگین کل ارزش مشتری در طول عمر افزایش می یابد.

این معیار ارزش طول عمر وقتی در کنار CAC بررسی شود ، بسیار مفید است. هدف هر شغلی باید داشتن CAC پایین با LTV بالا باشد. وقتی عکس آن صادق باشد ، مسائلی پیش می آید.

این کاملاً منطقی است ، اما تعداد زیادی از مشاغل هزاران دلار برای جذب مشتری (از طریق روش های تبلیغاتی پولی) هزینه می کنند که سپس فقط یک بار مشترک یا خرید می کنند. داشتن یک برنامه ارجاع قوی و مفید با این مسائل کاملاً مقابله می کند.

چگونه اولین کمپین ارجاع خود را راه اندازی کنید

مزایا روشن است ، معیارها آماده محاسبه و اندازه گیری هستند. اکنون زمان شروع اولین کمپین ارجاع است. اما ابتدا ، برای اطمینان از اینکه کمپین بدون مشکل اجرا می شود و مهمتر از همه ، تجربه مثبت مشتری را ارائه می دهد ، باید تنظیماتی انجام شود.

تعیین اهداف

اولین قدم این است که برای کمپین خود اهداف تعیین کنید. در واقع می خواهید از کمپین بازاریابی ارجاعی به چه چیزی برسید؟ بدیهی است که مشتریان بیشتر ، فروش بیشتر ، اشتراک بیشتر خواهد بود. اما ارزش آن را دارد که به طور عمیق تری به آنچه می توان دست یافت و اهداف بزرگتر در مقیاس ریزتر توجه شود.

ممکن است بخواهید ثبت نام بیشتری را در بخش خاصی از مشتریان انجام دهید. ممکن است هدف شما فروش یک محصول خاص به کسانی باشد که به آنها ارجاع داده شده است. اهداف مختلفی وجود دارد که می توان تعیین کرد.

نکته اصلی این است که آنها را از ابتدا تنظیم کنید ، در مورد آنها فکر کنید و با ادامه کمپین آنها را ارزیابی کنید. افزودن یا ویرایش اهداف در حین پیشروی ضرری ندارد ، مگر آنکه تیرهای دروازه را حرکت ندهید تا بتوانید به راحتی به آنها برسید.

فراموش نکنید که اهداف قابل اندازه گیری مبتنی بر داده را تعیین کنید تا بتوانید پیشرفت را در برابر اهداف خود معیار قرار دهید. به عنوان مثال می توان به نرخ کلیک ، نرخ تبدیل ، نرخ مشارکت و موارد دیگر اشاره کرد.

مشوق های ارجاعی را انتخاب کنید

این امر باید در دو سطح مختلف مورد بررسی قرار گیرد – چه پاداشهایی به عنوان انگیزه ارائه می دهید و چه کسانی آن را دریافت خواهند کرد.

اول ، نوع پاداشی که کسب و کار شما ارائه می دهد معمولاً به خدمات یا محصولی که ارائه می دهید پیوند خواهد داشت. به عنوان مثال ، اگر شما یک پلت فرم مبتنی بر اشتراک می فروشید ، بسیاری از برنامه های ارجاع شامل ماه های رایگان اشتراک یا تخفیف از اشتراک ماهانه است. سکوهایی مانند جعبه های غذایی ماهانه اغلب از این مسیر استفاده می کنند.

انواع مختلفی از پاداش ها وجود دارد که می توان آنها را ارائه داد ، اما رایج ترین آنها کارت های هدیه (داخلی یا شرکت های خارجی) است.) ، پول نقد یا اعتبارات. پاداش های کمتر استفاده شده اما هنوز م effectiveثر شامل ارتقاء اشتراک ها (حتی اگر به طور موقت) و پاداش نقدی باشد.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی پاداش دریافت می کند به همان اندازه مهم است. 3 تنظیم معمولی وجود دارد-بدون انگیزه ، انگیزه یک طرفه و انگیزه دو طرفه. بسته به تعداد پاداش ها و مشوق های ارائه شده ، استراتژی های بازاریابی ارجاعی م tendثرتر هستند.

  • بدون انگیزه: هیچ انگیزه ای به هیچ کس پاداشی برای ارجاع ارجاع نمی دهد. بسیاری از شرکت ها در صورت عدم وجود برنامه ارجاع در حال حاضر به این شیوه عمل می کنند. اگر کسب و کار شما در موقعیتی قرار دارد که شما بدون ارائه هیچگونه انگیزه ای به آن ها مراجعه می کنید ، ممکن است بپرسید چرا باید با آن مشکل داشته باشید. اما ، س betterال بهتر این است که از چند نفر بپرسید بیشتر اگر کسانی که ارجاع می دهند پاداش دریافت کنند ، به آنها مراجعه خواهید کرد.
  • انگیزه یک طرفه: گام بعدی این است که فقط به یک نفر انگیزه بدهید. این می تواند ارجاع دهنده یا خود ارجاع دهنده باشد. یک مثال می تواند جایی باشد که مشتری فعلی برای هر کسی که به شرکت مراجعه می کند یک ماه اشتراک دریافت می کند. این کاملاً شبیه بازاریابی وابسته است اما با تمرکز بر شبکه شخصی خود و نه مخاطبان گسترده و ناشناخته است.
  • انگیزه دو طرفه: مشوق های دو طرفه رایج ترین روش بازاریابی ارجاعی است. هرکسی چیزی از روند بدست می آورد. Uber هنگام راه اندازی با ارائه اعتبار به ارجاع دهنده ، و اولین سواری رایگان برای افرادی که ارجاع می شوند ، از انگیزه دو طرفه استفاده کرد.

با مشتریان موجود تماس بگیرید

یک راه عالی برای شروع برنامه ارجاع شما این است که با مشتریان موجود تماس بگیرید. در مرحله راه اندازی و برنامه ریزی اولیه ، می توانید از آنها بپرسید که فکر می کنند انگیزه خوبی برای آنها چیست یا دوست دارند چه چیزی به مشتریان بالقوه ارائه شود.

در مراحل بعدی ، شما باید به همه مشتریان خود اطلاع دهید که برنامه ارجاع باز است و برای مشارکت آنها آماده است.

باید پیش بینی کنید که مشتریان فعلی و شرکت کنندگان احتمالی شما برای مشارکت به کمی تشویق نیاز خواهند داشت. ایجاد یک ایمیل ارجاع عالی برنامه ریزی لازم است اما ارزش هر تلاشی را دارد. درست انجام شد ، خواهید دید که برنامه ارجاع شما شروع خوبی دارد.

انتخاب کانال های توزیع برای تبلیغ

اکنون وقت آن است که لجستیک واقعی فرایند ارجاع را در نظر بگیریم. چگونه می توانید پیشنهاد خود را در مقابل مشتریان خود قرار دهید و چگونه آنها از این موارد برای تبلیغ برنامه ارجاع شما استفاده خواهند کرد؟

یک مکان عالی برای شروع این است که در نظر بگیرید که در حال حاضر چه راه هایی برای شما مناسب است. اگر در گذشته شانس کمی در آن داشته اید ، شروع به یک کمپین رسانه های اجتماعی فایده ای ندارد.

این فرایند باید مانند هر کمپین بازاریابی دیگری در نظر گرفته شود. باید برنامه ریزی ، ساختار و سپس عمل کرد. بهترین روش این است که همه چیز ساده باشد. هرچه مراحل شرکت کننده بیشتر باشد ، احتمال مشارکت کامل در او کمتر خواهد بود.

خودکار با نرم افزار ارجاع

سخت ترین قسمت فرآیند راه اندازی به پایان رسیده است. اکنون وقت آن است که کمپین ارجاع را با اتوماسیون روان و آسان کنید. سکوهایی مانند GrowSurf همه چیز را ساده و مدیریت شده در یک مکان نگه دارید – به شما این امکان را می دهد تا کمپین های خود را به طور م trackثر ردیابی کنید ، در صورت لزوم تعدیلاتی انجام دهید و شاهد پیشرفت کسب و کار خود باشید.

همچنین شایان ذکر است که ادغام با درگاه های پرداخت مانند راه راه می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند این ادغام ها همیشه خارج از جعبه در دسترس نیستند ، اما بهترین سیستم عامل های بازاریابی ارجاعی آنها را برای راه اندازی ساده و افزونه آماده می کند.

بسته شدن

مانند همه امور در تجارت ، آماده سازی و برنامه ریزی در پایان سود خواهد آورد. هنگامی که برای راه اندازی برنامه ارجاع خود آماده شدید و اتوماسیون برقرار شد ، چیز کمی وجود دارد که باید به طور فعال مدیریت شود ، اما مزایای بیشماری وجود دارد.

  • خودتان را جای مشتری و شرکت کنندگان بگذارید و بپرسید که آنها از یک برنامه ارجاع چه می خواهند.
  • معیارهای خود را دنبال کنید تا ببینید کمپین ارجاع چگونه کسب و کار شما را بهبود می بخشد.
  • از اتوماسیون برای سهولت مدیریت برنامه ارجاع خود استفاده کنید.