انواع لوله های آبرسانی کشاورزی ساختمانی و جمع آوری فاضلاب را بشناسید

در گذشته از این نوع لوله به طور گسترده در صنعت استخرسازی استفاده می کردند ولی با آمدن لوله های pvc دیگر از این لوله ها کمتر استفاده شد. در این شرایط گروهی از دانشمندان به تلفیق فلز و پلیمر لوله و اتصالات بدون درز توجه کردند . این نوع لوله مسی در فرم های سخت، نیمه سخت و نرم در دسترس است و می توان آن را با لحیم کاری، فشرده سازی و اتصالات مسی به یکدیگر متصل کرد. همزمان با پیشرفت های اخیر و کاربرد تکنولوژی های جدید در صنعت ساختمان ، لوله های بکار رفته در ساختمان نیز دچار تغییر شگرف شده است.

کاربرد لوله مانیسمان در فشارهای بالا ، در اکثر نقاط حساس و بحرانی و در شدیدترین شرایط کار استفاده می شود. تکنولوژی تولید لوله بدون درز در سال 1886 توسط فردی به نام مانیسمان و همکارش در آلمان به وجود آمد، از اولین کاربردهای لوله بدون درز که امروز در بازار به لوله مانیسمان نیز شناخته میشود در بخش اکتشاف و حفاری میتوان نام برد. اولین کارخانه تولید لولـه هـای PVC در شـهر کـرج و تحت نام پلیکا احداث گردیده است و از آن روز به بعد لوله های PVC به صورت مترادف با لولـه پلیکـ انامیده میشود، لیکن باید گفت که از نظر علمی اسم فوق هیچگونه مفهوم خاصـی نداشـته و صـرفاً یـک اصطلاح تجاری است.

مشخصهی ظاهری این لوله به گونهای است که مشخصات لوله و نام کارخانهی تولیدکننده به صورت انگلیسی، به رنگ سفید یا زرد و با طرح نقطهچین روی آن حک شده است. یک تنظیم کننده فشار نصب شده به صورت حرفه ای می تواند چند صد دلار هزینه داشته باشد ، اما در طولانی مدت سرمایه گذاری خوبی است. این لولهها در لولهکشی تأسیسات حرارت مرکزی و تهویه مطبوع، انتقال گاز شهری برای مصارف خانگی، ساخت داربست، حصار و حفاظ و انواع جک به کار میروند. لوله های CPVC به دلیل هزینه بالایی که دارند، از این نوع لوله ها تنها در بخش هایی از استخر استفاده می کنند که از حرارت بالایی برخوردار باشد.

لوله های CPVC یکی از انواع لوله استخری می باشند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و اغلب به رنگ خاکستری تولید می شوند. تلفیقی هوشمندانه که حاصل آن لوله ای است پنج لایه شامل یک لوله آلومینیومی، دو لایه پلیمر و دو لایه چسب مخصوص – که مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی، رسوب و پوسیدگی را از لوله های پلیمری و توان تحمل حرارت مداوم، فشار بالا و نفوذ ناپذیری را از لوله های فلزی به ارث برده است. لوله پلي بوتيلن در برابر خوردگي، يخ زدگي، زنگ زدگي، خاكهاي اسيدي و رسوب گرفتگي مقاوم است .

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت لوله بدون درز رده 40 اهواز بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.