نکات مصاحبه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی (و سایر جویندگان کار!) را در مورد شکار استخدام بررسی کنید…
فصل فارغ التحصیلی دانشگاه است و شما می دانید که این به چه معناست. مگر اینکه 1) زاکربرگ را بکشید (و اگر هستید، راه خوبی است! کارآفرینان متحد شوید!)، یا 2) به ارث بردن خانواده بیز – وقت آن است که بیرون بروید و کار پیدا کنید.
من سهم خود را از مصاحبه با نامزدهای احتمالی انجام دادهام، و در آن زمان، تعداد دفعاتی را که چشمانم در مطالعه رزومهها و مصاحبههای میدانی از ذهنم بیرون میرود، از دست دادهام، و از خود میپرسم: «او واقعاً این را گفته است. و آنها خواستن کار؟”
شروع به یادداشت برداری کردم، مجموعه ای از کف دست های صورت که باید گرفته می شد و اصلاح می شد.
در زیر 10 نکته مصاحبه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و دیگر جویندگان کار جدید آورده شده است.
چگونه نام خود را به بالای لیست کوتاه برسانیم.
برخی از مردم حتی قبل از اینکه دروازه را ترک کنند زمین می خورند. در اینجا نحوه مرتب کردن رزومه – اولین برداشت شما – آمده است.
1. دستاوردهای خود را فهرست کنید، نه وظایف خود را
این وظایف در رزومه شما مشخص شده است؟ همانطور که شانیا تواین خواند، آنها من را خیلی تحت تاثیر قرار نمی دهند. من به انتظارات شما در مشاغل تابستانی و کارآموزی مدرسه اهمیتی نمی دهم. من به دستاوردهای شما اهمیت می دهم.
وقتی صحبت از نکات مصاحبه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود، می گویم: به من آمار بدهید.
من تولید را X% افزایش دادم. زمانی که من مسئول حساب کاربری بودم، 1000 فالوور جدید در فیس بوک به دست آوردیم.
این زبان نشان می دهد که شما به نتایج متعهد هستید. این همان فردی است که من در تیمم می خواهم.
2. طراحی خوب است، اما اجازه ندهید که مانع ایجاد شود
یک رزومه باید به راحتی بررسی شود. زمانی که به آن دستاوردها اجازه میدهید بدرخشند، برنده میشوند. و اجازه ندهید از یک صفحه بگذرد. شما آنقدرها هم چشمگیر نیستید (هنوز).
3. یک نام پیدا کنید. هر اسمی.
خیلی اساسی، خیلی مهم. پیام خود را آدرس دهید به شخصی. اگر نمی توانید نام شخصی را که به طور بالقوه ابتدا ایمیل شما را می خواند پیدا کنید، نام شخصی را که امیدوارید برای یا با او کار کنید پیدا کنید. از آن استفاده کنید.
این به ویژه در یک شرکت کوچک مهم است، جایی که پیدا کردن تصمیم گیرندگان آنقدرها هم سخت نیست! در Style Girlfriend، تقریباً سه ثانیه طول میکشد تا نام من را پیدا کنید، و چند کلیک دیگر طول میکشد تا متوجه شوید که این کشتی را تقریباً خودم هدایت میکنم. بنابراین پیامهایی که با «آقا/خانم عزیز» یا «بخیر مدیر استخدام» شروع میشوند، مستقیماً در سطل نه شانسی قرار میگیرند.
>لباس های مصاحبه شغلی #SGapproved را بررسی کنید
4. اتاق را بخوانید
با نگاه کردن به عکسم، حدس خوبی به نظر می رسد که نیازی به خطاب شدن من به عنوان «خانم. کالینز.» شما ممکن است آن را به عنوان یک لمس محترمانه ببینید، من آن را به عنوان نشانه ای می بینم که ما هرگز همتا نخواهیم بود و فکر می کنید من یک میلیون ساله هستم.
مگر اینکه شخصی که می خواهید با او مصاحبه کنید، به معنای واقعی کلمه دهه ها پیرتر یا آنقدر بزرگ به نظر می رسد که احتمالاً او را با “آقا” خطاب می کنید. یا “خانم” حتی اگر کار را پیدا کردید – من پیام شما را با استفاده از نام کوچک آنها ارسال می کنم (“سلام دن/دانیل…”)، به خصوص در یک شرکت کوچکتر. شما دانشگاه را تمام کرده اید، بنابراین اکنون از نظر فنی بزرگ شده اید. ممکن است مانند آن عمل کند.
این در مورد نامه پوشش شما نیز صدق می کند. بله، برای هر شغلی که درخواست میکنید باید آن را تغییر دهید. نه، لازم نیست آنقدر زیاد باشد. نشان دهید که تکالیف خود را در شرکت انجام داده اید و تمرکز خود را روی شرکت حفظ کنید نه شما. آنها اهمیتی نمی دهند که به شما کمک کنند “مهارت های خود را افزایش دهید” – آنها می خواهند بدانند که شما چه کمکی به آنها خواهید کرد.
5. دستورالعمل ها را دنبال کنید
باز هم، آنقدر ابتدایی که فکر نمی کنید ارزش ذکر کردن را داشته باشد. و هنوز!
هنگام درخواست برای نقش های ارسال شده در تابلوهای شغلی مانند CareerBuilder یا MediaBistro (یا تابلوهای شغلی داخلی شرکت های بزرگ)، فهرست را تا آخر بخوانید – allllllll به پایین ترین راه – و مطمئن شوید که درخواست های مدیر استخدام را در یک فرآیند vis دنبال می کنید.
آیا آنها می خواهند رزومه شما در متن ایمیل جایگذاری شود؟ کارهای مرتبط به عنوان پیوست یا پیوند؟ آیا آنها از شما خواسته اند که در نامه پوششی خود به “مردم بنفش خوار” اشاره کنید تا ببینند شما می توانید دستورالعمل ها را دنبال کنید؟ فقط آنطور که آنها می خواهند این کار را انجام دهید. اکنون زمان آن نیست که یک ماوریک باشید.
مصاحبه گرفتی..عالی! عصبی نباشید؛ در اینجا نحوه میخ زدن آن است.
6. برای شغلی که می خواهید لباس بپوشید… بعدی.
همانطور که اگر در کل ساختمان تنها فردی که کت و شلوار پوشیده مدیر عامل باشد، نکن پوشیدن. آ. کت و شلوار.
چگونه می توان از این مصاحبت فشن فشن اجتناب کرد؟ آسان. ما در مورد اینکه در محیط های کاری معمولی چه لباسی بپوشیم زیاد صحبت کرده ایم و به احتمال زیاد شما در چند مورد مصاحبه خواهید داشت. از قبل شرکت را بررسی کنید – شاید آنها در یک مجله، روزنامه یا در یک وب سایت نوشته شده باشند – و می توانید نگاهی دزدکی به دفتر داشته باشید. به دنبال کارمندانی باشید که در رویدادهای صنعت صحبت کرده اند و ظاهر آنها را بررسی کنید.
هنگامی که ایده ای از “یونیفرم” معمولی دارید، طوری لباس بپوش که انگار قبلاً آنجا کار می کنی، اما آن روز یک سخنرانی بزرگ داشته باش. به این ترتیب، با فرهنگ سازمانی هماهنگ می شوید، در حالی که احساس می کنید بهترین خود هستید.
7. تکالیف خود را انجام دهید.
فینال را به یاد دارید؟ آن همه شلوغی که شب قبل از آزمون انجام دادی؟ بله، فقط به این دلیل که شما فارغ التحصیل شده اید تمام نشده است.
هر آنچه که می توانید در مورد شرکت و صنعت به طور کلی بیاموزید، بنابراین وقتی وارد اتاق می شوید، بتوانید هوشمندانه در مورد چیزی بیش از خودتان صحبت کنید. رقبای شرکت X چه کسانی هستند؟ سال خوبی داشتند یا بد؟ چرا اینطور بود؟ تا جایی که می توانید خود را جذب کنید و مصاحبه کننده خود را با کاهش گاه به گاه دانش خود تحت تأثیر قرار دهید.
8. با آنها مصاحبه کنید.
مطمئناً مصاحبه کننده از همان لحظه ای که می نشینید از شما سؤال می پرسد، اما تعیین سرعت مصاحبه به عهده شماست. آن را به یک گفتگو تبدیل کنید، وقت خود را صرف پاسخگویی متفکرانه به سوالات آنها کنید، و – و این مهم است – سوال بپرسید. به هر حال، شما به همان اندازه که آنها متوجه می شوند که آیا شما را می خواهند، متوجه می شوید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.
در غیر این صورت، این شبیه به تاریخی است که فرد میرود، «پس در مورد خودت به من بگو»، سپس ادامه میدهد… به شما اجازه میدهد در مورد دور اول نوشیدنیها و پیشغذاها صحبت کنید. این تاریخ خوبی نیست. این خسته کننده است و این یک گفتگو نیست. این یک مونولوگ است.
بدیهی است که میخواهید به سؤالات مصاحبهگر پاسخ دهید، اما حتماً سؤالات (مرتبط) را در طول راه پاسخ دهید. او تحت تأثیر سطح سهولت شما در فرآیند مصاحبه قرار می گیرد و شما اطلاعات بیشتری در مورد مکانی که می خواهید بیشتر ساعات بیداری خود را بگذرانید، خواهید آموخت.
چگونه می دانید که این کار را به خوبی انجام داده اید؟ در پایان مصاحبه، آنها نمی توانند بپرسند، “پس، آیا از من سوالی دارید؟”
شما هنوز تمام نشده اید! دو نکته نهایی مصاحبه را برای فارغ التحصیلان دانشگاه در مورد چگونگی ایجاد تأثیر خوب در کارفرمایان بالقوه بررسی کنید.
9. پیگیری کنید!
روز بعد، اگر نه زودتر. عبارت معمول «آشنایی با شما عالی بود» را بنویسید «من مطمئن هستم که در شرکت X به زمین میخوردم» و حتماً به چیزی از مکالمه اشاره میکنید که نشان میدهد تماس خوبی دارید و فقط copy+ را فشار نمیدهید. در یک ایمیل تشکر عمومی قرار دهید. پیوند آمازون به کتابی که به آن اشاره کردید، یا بریدهای از مقاله روزنامه دبیرستان درباره رکورد پرش طولی که در هنگام بحث در مورد بزرگترین چالش خود به آن اشاره کردید، شکستید… متقاضیان و مصاحبه کننده قدردانی خواهد کرد که آنها فقط یک مصاحبه کننده دیگر برای شما نیستند.
10. ABI (همیشه مصاحبه کنید)
چه شغل را پیدا کنید یا نه، می خواهید حداقل چند شرکت در ترکیب داشته باشید تا در نهایت به شغلی که به شما پیشنهاد شده بله نگویید.
شماره 8 را به خاطر دارید؟ شما می خواهید مطمئن شوید که شرکت، فرهنگ و کار برای شما نیز مناسب است. باز هم به نوعی شبیه قرار ملاقات است. شما نمی خواهید با کسی کنار بیایید فقط به این دلیل که او آنجاست. شما می خواهید با آنها کنار بیایید زیرا دیوانه آنها و طرح 401 (k) آنها هستید. یا چیزی شبیه به آن، به هر حال.