چگونه در یک رستوران شراب سفارش دهید و به نظر برسد که می دانید چه می خواهید

شراب 101

نگاه کردن به فهرست شراب در یک رستوران فانتزی – یا حتی نه چندان شیک – می تواند ترسناک باشد. اگر در کنار میز عرق می‌کنم، می‌توانم استرسی را که در یک قرار ملاقات با آن‌ها مواجه می‌شوید، تصور کنم – اول یا در غیر این صورت. به هر حال، این شما هستید که سفارش می‌دهید… و «اوه، شما خیلی قدیمی هستید، مگان! خانم‌ها هم می‌توانند برای میز نوشیدنی سفارش دهند و هم آقایان! هر چه. اگر تاریخ را از من بپرسید، شراب را سفارش می دهید.

به همین دلیل با جوزف هرناندز نشستم علاقه مندان به شراب برای یک پرایمر سریع vino. سوالات بیشتری دارید؟ آنها را در نظرات زیر ارسال کنید و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا حرفه ای ها به آنها پاسخ دهند!

باشه. بنابراین. شراب. بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

شراب فقط آب انگور است، اما فانتزی (و تخمیر شده). در نهایت، نوشیدن شراب در مورد است لذت بردن نوشیدن شراب – و صادقانه بگویم، شما در یک رستوران یا بار شراب نیستید تا در مورد تفاوت های ظریف بلوط صحبت کنید یا اینکه آیا تانن ها مطابق میل شما هستند یا نه. مخصوصاً در یک تاریخ، این فرصتی است که برای امتحان استاد سوملیه برگزار می شود، نه یک جلسه سخت.

با در نظر گرفتن این موضوع، اولین توصیه شراب من ساده است: استراحت کنید و وقت خود را با منو صرف کنید. از تاریخ خود بپرسید که آنها ترجیح می دهند چه چیزی بنوشند. از سرور خود بپرسید که این رستوران به چه چیزی معروف است. اگر بتوانید موارد را به سفید، قرمز یا کمی حبابی محدود کنید (و منظورم این نیست فقط شامپاین.. ما در مورد شراب گازدار صحبت می کنیم)، شما در نیمه راه هستید.

قرمز. سفید. حباب ها. چه چیز دیگری؟

خوب، گل رز را فراموش نکنید! از آنجا، یک نگاه سریع به لیست شراب به شما می گوید که آیا سملیه یا رستوران دارای نوشیدنی است نقطه نظر. اگر تعداد زیادی شراب کالیفرنیا یا شراب های فرانسوی بیشتر از شراب های داخلی می بینید، چیزی به شما می گوید. آنها چیزی را می دانند که شما نمی دانید – بپرسید و آن را به یک گفتگو تبدیل کنید.

آیا میانبر سفارشی وجود دارد؟

اگر شراب‌هایی از مناطق خاصی خورده‌اید و آن‌ها را به خاطر دارید، حتماً ادامه دهید و آنها را بخواهید. مناطق بزرگ – بوردو، شامپاین، بارولو، چیانتی کلاسیکو، موزل در آلمان – به دلیل توجه آنها به کیفیت در طول نسل‌ها مشهور هستند. برخی از این شراب‌سازان نسل پنجم و ششم انگور هستند. آنها به انجام کارهای خانوادگی خود ادامه می دهند، که گاهی حتی قرن ها به کمال رسیده است.

چه هستند شما دوست داشتن همین الان؟

مکان هایی مانند اورگان، دریاچه های انگشت، آلزاس و لوار در فرانسه. این شراب‌ها دارای بدنه سبک‌تر و اسید بالاتر هستند و معمولاً به زیبایی با غذا جفت می‌شوند. شراب‌های «بزرگ» با الکل بالا برای نوشیدن بدون میان‌وعده عالی هستند – اما با شام، طعم غذای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این نواحی جرعه‌هایی برای غذا درست می‌کنند.

سعی کنید درک کلی از آب و هوای یک منطقه ایجاد کنید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که وینتاژ شاخصی است که نشان می‌دهد آیا یک شراب خوب است یا خیر. اما صادقانه بگویم، اگر شراب های دیوانه کننده و کلکسیونی نمی نوشید، شما بهتر است که قدیمی را نادیده بگیرید.

بیشتر شراب ها برای مصرف اندکی پس از بطری ساخته می شوند – به خصوص سفید. آب و هوا می تواند به تعیین دقیق طعم هایی که دوست دارید کمک کند: اگر از سرور خود بخواهید با عباراتی مانند «آب و هوای خنک، سفید» (ترد، اسید بالا، طعم های گل) یا «آب و هوای گرم، قرمز» (بدن کامل تر) توصیه کند. طعم‌های آبدارتر)، احتمال بیشتری دارد که به آنچه می‌خواهید برسید و به مرور زمان چیزهایی را که دوست دارید بیاموزید.

ناگفته نماند که دانستن مناطق یا آب و هوای خاص – حتی به طور کلی – قطعاً باعث می شود تا شما را با یک نفر دیگر آشنا کنید. و تاریخ شما

مطالعه فهرست شراب: بررسی کنید. حالا چی؟

اگر بطری خاصی در لیست توجه شما را جلب کرد، از سرور بخواهید که در مورد آن به شما بگوید. یا کمی می دانند یا ساملیه را می آورند. یک سوملیای بزرگ این فهرست را به عقب و جلو می شناسد، البته در بخش کوچکی به این دلیل که احتمالاً خودشان آن را جمع آوری کرده اند. نگران پرسیدن سوالات احمقانه نباشید، زیرا هر سملیایی که ارزش نمکش را داشته باشد، دوست دارد از شرابی که برایتان می ریزند لذت ببرید.

و اگر هنوز نمی دانید چه چیزی را سفارش دهید؟

اتفاق می افتد! فقط از سرور یا ساملیه بپرسید که این روزها چه می نوشند، یا در مورد چه چیزی در لیست هیجان زده هستند.

و کاری کنید که سفارش شراب در مورد غذا باشد: شما آنجا هستید که می‌خورید، به احتمال زیاد (یا به هر حال باید چیزی بخورید)، و شراب اگر بهترین طعم‌دهنده نباشد، چیزی نیست. در مورد آنچه دوست دارید مشخص باشید. «من یک قرمز بزرگ می‌خواهم» به سرور شما چیزی نمی‌گوید، اما «من عاشق کابرنت‌های جوهری و تند هستم» بسیار مفیدتر است و شما را به شرابی نزدیک‌تر می‌کند که از آن لذت خواهید برد. به صفاتی که برای توصیف بطری‌هایی که واقعاً از آن‌ها لذت می‌برید استفاده می‌کنید، فکر کنید، که به شما کمک می‌کند تا به آب کامل خود برسید.

سفارش با بطری یا شیشه ای؟

فهرست‌های کنار شیشه برای کاوش در فهرست شراب عالی هستند، و شراب‌ها معمولاً در حال باز شدن هستند، که اساساً به معنای تبدیل شدن به طعم واقعی آن پس از قرار گرفتن در هوای آزاد است. شما به خوبی از حقوق خود برخوردارید که اگر ایده ای در مورد آنچه دوست دارید دارید بخواهید یک یا دو شراب را بچشید، اما آن را اصرار نکنید.

توجه داشته باشید که شراب های شیشه ای معمولاً نسبت به بطری ها نشانه گذاری بالاتری دارند. در نظر بگیرید که یک بطری مقرون به صرفه از چیزی مشابه بخواهید که 4 تا 6 لیوان می‌ریزد، اگر کیسه شیشه‌ای برای خون شما کمی غنی است.

اگر نگران هزینه‌ای هستید اما نمی‌خواهید ارزان به نظر برسید، با انگشت سبابه‌تان به بطری در حد بودجه خود و با رنگ صورتی خود به قیمت آن اشاره کنید. به سرور بگویید که به دنبال شرابی مشابه آن انتخابی همراه با وعده غذایی خود هستید و توصیه های او را بخواهید. آنها قادر خواهند بود بطور مجزا شما را به سمت یک بطری با قیمت مشابه راهنمایی کنند که جفت بهتری را ایجاد می کند.

قوانین دیگری که باید از آن آگاه باشیم؟

هرگز چوب پنبه را بو کنید. این یک حرکت تازه کار است و چیزی در مورد شراب به شما نمی گوید. شما باید لیوان را سریع بچرخانید و بو کنید. اگر شراب بوی «خسته» بدهد (مثلاً مقوا یا روزنامه خیس)، چوب پنبه شده است (یعنی چیزی نیست که بخواهید بنوشید). اگر فکر می‌کنید بطری خراب است، می‌توانید آن را رد کنید، اما فقط به این دلیل که آن را دوست ندارید، آن را پس ندهید. این حرکت رسماً شما را به یک جرقه تبدیل می کند. سرور شما آن را دوست نخواهد داشت – و احتمالاً تاریخ شما نیز در آن قرار نخواهد گرفت.

به من بگو:

آیا قبلاً FOMOW (ترس از اشتباه سفارش دادن شراب) را در یک قرار تجربه کرده اید؟ حرکت شما چیست؟

شرابی دارید؟ موارد دلخواه خود را با من در توییتر به اشتراک بگذارید!