چرا توصیه “تقلید کن تا درستش کنی” بد است، و در عوض چه باید گفت؟

جعلش کن تا درست کنی

ایرا گلس، مجری برنامه NPR این زندگی آمریکایی، یک بار در یک مصاحبه چیزی گفت که همیشه به من چسبیده بود. او از این صحبت کرد که چگونه سال ها طول کشید تا برنامه رادیویی که آنها تولید کردند، با تصوری که در ذهن او وجود داشت، مطابقت داشته باشد.

در حالی که اجرای نمایشی که مطابق با استانداردهای بالای خود تحمیلی او نبود، برایش دردناک بود، اما می‌دانست که بهترین کار این است که به سادگی ادامه دهد، با این فرض که فقط می‌تواند بهتر شود.

اسپویلر: اینطور شد.

من هم به عنوان یک کارآفرین و هم به عنوان یک کمال گرا به این موضوع بسیار فکر می کنم. طبق تعریف، کارآفرینان باید جسور باشند. به تعبیر ست گودین، شما باید محصول خود را “ارسال” کنید (انتشار، منتشر کنید، رها کنید، چاپ کنید، بفروشید، و غیره) به احتمال زیاد قبل از اینکه واقعاً آماده شود. اگر منتظر “ارسال” باشید تا زمانی که واقعاً این کار را انجام دهید براستی آماده است، دیگر خیلی دیر است

به گفته گودین، اگر از تکرارهای قبلی هر چیزی که می سازید – یک برنامه، یک آهنگ، یک بستنی – نمی ترسید، مدت زیادی صبر کرده اید تا آن را در جهان منتشر کنید.

من اخیراً به این موضوع فکر کرده‌ام که گام‌های لکنت‌آمیزی به سمت تغییرات بزرگ‌تر در Style Girlfriend برداشته‌ایم – مانند ارائه خدمات خرید مجازی خدمات 1 به 1 – و من در شک و تردید غرق شده‌ام.

در حرکت‌هایی که انجام می‌دهیم شکی نیست: برای مدت طولانی می‌خواستم پشتیبانی سبکی را ارائه دهم که برای مخاطبانمان شخصی‌تر باشد و خوشحالم که در این مسیر حرکت می‌کنم. در تیم من شکی نیست: من نمی توانستم ستوان های بهتری را در #SGarmy بخواهم. در پیروان ما شکی نیست: من با سعادت سپاسگزارم که این تلاش‌های جدید با آغوش باز و برای درک شما از دردهای فزاینده آنها مورد استقبال قرار گرفت.

فقط … شک و تردید معمولی؟

ترس، گمان میکنم. ترس از این واقعیت است که هر چیزی که ما تلاش می کنیم حداقل برای مدت کوتاهی شکست بخورد. و چگونه زندگی در آن فاز بینابینی ممکن است مرا بکشد.

تصویری که مدام در ذهنم به آن باز می گردم تصویری از تلاش برای جلوگیری از عبور از بستر باریک رودخانه است. مطمئنا، من می توانم طرف دیگر را ببینم. می‌دانم که می‌توانم عبور کنم، اما نه بدون اینکه کفش‌های کتانی‌ام را کمی خیس کنم.

از یک طرف، من می خواهم این ترس ها را به اشتراک بگذارم، اگر می خواهید، ثروت استرس را دوباره توزیع کنید. من می خواهم در مورد رودخانه صحبت کنم.

جعلش کن تا روانشناسیش کنی

و من انجام می دهم. تنها کاری که من انجام می دهم (بیشتر) کار است، بنابراین تنها کاری که باید با دوستان، خانواده، غریبه ها در مهمانی های کوکتل صحبت کنم، کار است.

در انجام این کار، من دو پاسخ متمایز پیدا کردم. از کارآفرینان دیگری که من مغزشان را انتخاب می کنم، شنیده ام، “خب شما نمی توانید اینطور فکر کنید.” بارها و بارها به من گفته اند ترس از خیس شدن دلیلی برای نپریدن نیست. ترس ضعف است. کارآفرینان از ضعف متنفرند.

و البته آنها اشتباه نمی کنند. ما قبلاً ثابت کرده ایم که حمل و نقل کلیدی است. متوقف نشو ادامه بده اما از ترس افکارم را پلیس کنم؟ یا حداقل، به کسی نگویید که من تقریباً 8-12 ساعت در روز دارم عصبانی هستم؟ نه متشکرم؛ که قطعا من را فتق می کند.

از دوستان، احساسات دلگرم‌کننده‌تری می‌شنوم (به هر حال آنها دوست هستند)، همه تغییرات در یک موضوع:

«تقلیبش کن تا درستش کنی.»

من همیشه با این عبارت مشکل داشتم.

  1. من در جعل کردن هر چیزی وحشتناک هستم، چهره پوکر صفر دارم، و
  2. من از این احساس متنفرم

امروز بعدازظهر، بعد از اینکه چندمین دوستی که از طریق رودخانه‌هایم تشبیه کرده‌ام، ماچای یخی او را تخلیه کرد و گفت: «خب هی، باید جعلش کنی تا درستش کنی» من یک مکاشفه داشتم.

مجبور نیستم جعل کنم چیزی که من انجام دادن باید توصیه های گلس را بپذیرید. مجبور هستم ساختن آن را تا زمانی که من آن را.

باید ادامه بدم من باید تولید کنم؛ باید بفرستم باید راه اندازی کنم؛ باید اعلام کنم. به این ترتیب، من هنوز می‌توانم ناامنی‌هایم را به اشتراک بگذارم (شاید با دسته کوچک‌تری از معتمدین، نه کل دنیا… و به‌ویژه نه دنیای کارآفرینان و VC‌ها، که بوی خون در آب را می‌دهند، اگر شما باز نکنید. در مورد آخرین موفقیت شما، واقعی یا خیالی صحبت می کنید، اما هنوز هم می توانم بگویم که دارم آن را انجام می دهم. دارم از رودخانه می گذرم من آن چیز را می سازم تا زمانی که خوب شود و موفقیت «ساختش» را برایم فراهم کند.

“تقلبی تا زمانی که آن را بسازی” نشان می دهد که من حتی کاری را که قرار است انجام دهم، انجام نمی دهم.

و این مزخرف است!

“اگر فقط این لبخند را بر روی خود نگه دارم، هیچ کس متوجه نمی شود که دارو واقعاً Skittles است، که من یک هک بی استعداد هستم.”

من هستم نه یک هک بدون استعداد، من فقط برای اولین بار دارم کاری را انجام می دهم، و همینطور است واقعا ترسناک است و عالی نخواهد بود، اما وحشتناک هم نخواهد بود. و اجازه دارم در مورد برزخ کارآفرینی که در آن زندگی می‌کنم، بین ترس و هیجان احساس کنم.

این برای من یک تمایز مهم است!

چیزها را درست کنید تا زمانی که آنها را واقعاً خوب کنید. بترس اما ادامه بده به خود و قدرت شفافیت ایمان داشته باشید.

معنی؟

آن را تا زمانی که بسازید درست است.

من شخصاً هرگز اینقدر هیجان زده نبودم که در کاری بد باشم. چون انتظار در آن طرف، کفش ورزشی خشک و شاید حتی چند سیلی پشتی است.

***

وقتی نوبت به بهبود استایل شخصی شما می‌رسد، آماده هستید تا «آن را بسازید تا زمانی که آن را بسازید»؟ با یک خریدار شخصی کار کنید از تیم SG امروز!