پیستون چیست و چه جنسی دارد؟

محصول آن ها از چدن یا این که آلومینیم است پیستون های چدنی بدنه ای پهناور تر و سنگین تر دارند. رینگ هایی که وظیفه پرهیز از خروج سوخت و هوای فشرده در دوران جرم یا این که گاز محترق شده در دوران احتراق را برعهده دارند، حلقه های کمپرسی نامیده می شوند و عملکرد آنان مطابق رخ زیر سمت چپ می باشد. برای خرید قطعه حیاتی می بایست به سراغ فروشندگان معتبر قطعات یدکی ماشین بروید و قطعات عرضه شده به وسیله آنها را تهیه کنید. در درحال حاضر حاضر ۱۰۰ دستگاه از ابرخودروی بوگاتی شیرون در بازار جهانی عرضه شده است. قوای محرکهی بوگاتی شیرون باوجود لولههای محل ورود و اتصالات تسمهها از محصول فیبرکربن، در مجموع ۶۳۰ کیلوگرم وزن داراست که حدود ۴۴۰ کیلوگرم آن فقط متوجه پیشرانه است. نحوهی کارگزاشتن و قرارگیری گیربکس بهگونهای است که باوجود پیشرانهی تبارک ۱۶ سیلندر، توزیع وزن محور جلو ۴۵ % باشد. از بزرگترین چالشهای مجموعه مهندسی فولکس واگن و بوگاتی، بالا بردن مقاومت و قدرت پیشرانه فارغ از ارتقا وزن آن بود. این خیال که پیستون به دلیل مقاومت گرمایی بالا ذوب نمیشود دیدگاهی خطا و متداول است. ولی در بعضا موتورها مانند موتور پراید، به واسطه مدل جانمایی پیستونها و سوپاپها، حتی درصورتیکه تسمه تایم در بدور بالا هم ببرد منجر عکس العمل همین دو کاربر به هم دیگر نمی‌شود البته در عمده خودروها مانند خودروهایی که از موتورهای پژویی استفاده میکنند، چنانچه همین اتفاق بیافتد بدون شک خساراتی سنگینی به موتور وارد خواهد شد. درواقع در به دور موتورهای پایین، خروجی ۸ سیلندر به یک توربوشارژر نبی می‌گردد و ازآنجایی که توربوشارژر بهاندازهی به اندازه تبارک است، نیازی به توربوشارژرهای بیشتر وجود ندارد. همین اشکال از انبساط بیش از حد آنان پرهیز کرده و نیاز به فضای لقی عمده دربین همین گونه پیستون و سیلندر را کمتر میدهد. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارا هستند و شکلپذیری لطف هم برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آنها کمتر است، البته قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی بخش اعظم است. فساد رینگها و نقص عملکرد آنها ممکن میباشد در اثر نقص مونتاژ کارخانه پیستون تبریز موتور باشد. چندی پیش نیز عباس ایروانی رییس تیم عظام در گفت و گویی کلیدی یکی از از روزنامه ها حیاتی اشاره به رکودی که تحریم و بی ثباتی به صنعت و ساخت حاکم کرده گفته بود: مهم سعی های رخ گرفته به وسیله سرمایه انسانی گروه، توانستیم خطوط مختلف تولید محصولات متفاوت را طراحی و پیاده سازی کنیم. برخی معتقدند که در همین دوره بهتر می باشد از روغن های موتور معدنی استعمال شود، چون روغن موتور های سنتتیک روی سطح فلزات قرار گرفته و به علت لغزندگی بیش از حد، از انقطاع شدن ناهمواری های کوچک و میکروسکوپی که به رخ براده های ریز باید وارد روغن شوند، خودداری می کند، بنابر این در زمان تعویض روغن، همین براده ها و ذرات از موتور خارج نمی شوند و برای مدتی طولانی بر روی تراز قطعات پیستون ایران تبریز باقی می مانند. والاس در ویدئوی منتشر شده بهخوبی این موضوع را واضح میکند: برهان دارای تبارک بودن پیشرانه پس از درنظر گرفتن ۱۶ سیلندر آن، مهم ترین عامل شیرون، اطمینان از ماندگاری و تداوم آن است. ولی آیا تا بهحال از خود پرسیدهاید که دلیل تبارک بودن پیشرانهی شیرون چیست؟ شنیده ها حاکی از آن میباشد که سایپا قصد دارااست تا وولیکس C30 کمپانی گریت وال را به تغییرات ظاهری و جزئی به عنوان یک متاع ملی به بازار ایران معرفی کند. خط ساخت بوگاتی که در آن حتی یک ربات هم وجود ندارد و تماما اهمیت نیروی انسانی عمل میکند، «آتلیه» اسم دارد. همین دستور منجر می‌شود که منحنی گشتاور شیرون، مستقیم و از به دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس باشد و ولی در مصرف سوخت هم بیتأثیر نیست. اما مصرف سوخت به جهت خودرویی که در حالت نهایت سرعت، صرفا ظرف ۹ دقیقه ۱۰۰ لیتر بنزین میسوزاند، واقعاً چقدر اهمیت دارد؟ همین سنت همچنان ادامه دارد و ابرخودروی شیرون، تازه ترین جنس بوگاتی هم در همین کارخانه مونتاژ میشود. میز طراحی پیشرانهی بوگاتی که پیش از این ویرون از آن متولد شده بود، به جهت توسعهی پیشرانهی شیرون تماما گشوده طراحی شد. پیشرانهی جدید W16 فولکس واگن در شیرون از فعال سازی توربوشارژر دو مرحلهای استعمال میکند. لذا ما می بایست این سرمایهگذاری را میکردیم و به جرات میتوانم بگویم خوشبختانه امروز ما منحصربفردترین ماشین ایجاد گژنپین را در خاورمیانه داریم که میتواند به تیراژ نیاز کل بازار مملکت گژنپین تولید کند. غایت توان شیرون (۱۴۷۹ اسب بخار هم اندازه ۱۵۰۰ فردشتاکه یا PS) در دورموتور ۶۷۰۰ ساخت میشود که در این زمان به جهت احتراق سوخت در هر ثانیه ۱۰۰۰ لیتر هوا نیاز است. در شرایط عادی ۴ سیلندر حساس منیفولدهای جداازهم به توربوشارژرها متصل هستند؛ باتوجه به اینکه توربوشارژرهای شیرون ۶۹ درصد بزرگتر از توربوشارژرهای ویرون هستند، به جهت بهکار افتادن هر ۴ عدد بایستی به دورموتور ۴۰۰۰ رسید.