هفت نکته که باید قبل از کامپوزیت دندان بدانید – ایرنا

علاوه بر این بهتر است که برای حفظ طول عمر کامپوزیت دندان خود از خوردن غذاهایی سفت که امکان آسیب رساندن به دندانهایتان را نیز دارند خودداری نمایید. علاوه بر کاهش خطا انسانی، در زمان و هزینه شما هم صرفهجویی میشود. در پاسخ به این سوال باید گفت بله در اکثر مراکز درمانی امکان قسط بندی هزینه درمانی و زیبایی کامپوزیت وجود دارد اما اقساط طولانی مدت نمی باشند و طی چندین جلسه یا نهایتا چندین ماه پرداخت می شوند.

آیا امکان پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت دندان وجود دارد؟ با وجود کامپوزیت ها که رنگ سیاه نقره ای داشتند دیگر لازم نیست نگران ظاهر سیاه رنگ آمالگام روی دندانهای شد. در ایران برندهای کامپوزیت زیادی وجود دارد. دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند. می توان اینگونه بیان کرد که کامپوزیت لایه ای می باشد که توسط دندانپزشک بر روی سطح دندان ها قرار گرفته و موجب رفع بد رنگی دندان، رفع نامرتبی دندان و موارد دیگری که در ادامه خواهیم گفت می شود.

اگر دکتر دندانپزشک از مواد و روش های غیر اصولی استفاده کند و با دانش اندک مواد کامپوزیت را روی دندان هایتان قرار دهد، موجب خراب شدن سریع تر لمینت دندان هایتان شود. کامپوزیت های نسل جدید، دندان های کج که قبلا با ارتودنسی انجام میشدرا بطور محدود ولی چشمگیر زیبا تر میکنند کامپوزیت دندان پلاستیکی . با مراقبت های بعد از کامپوزیت می توانیم به طول عمر کامپوزیت و سلامت دندان کمک کنیم. اگر تصمیم به انجام این تغییر بر روی دندانهایتان دارید بهتر است که با آگاهی کامل از کامپوزیت ارزان دندان ویژگیها و نکات مربوط به آن را بدانید و در نهایت نیز به شکل هوشمندانه و مطلعتری به سمت آن قدم بردارید.

مقایسه نحوه نصب با کامپوزیت دندان و لمینت دندان : معمولا به روشی دشوارتر و پیچیده تر نصب میشوند. 4. برای براق تر و شفاف تر کردن ظاهر دندان ها. 6. برای ترمیم هرگونه پریدگی یا شکستگی در دندان ها. حال ضخامت هر دندان به اندازه لایه کامپوزیت ( نزدیک به دو میلیمتر ) افزوده می شود و دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی تمام تلاش خود را برای شکل دهی فرم مطلوب دندان ها به کار میگیرد. کامپوزیت برای پر کردن پوسیدگی ها نیز استفاده می شود. برخی تصور می کنند هنگامی که دندان های خود را کامپوزیت کردند دیگر نیازی به مراقبت از دندان خود ندارند.