راهنمای نهایی برای نوشتن اولین خبرنامه ایمیل شما

خبرنامه های ایمیل اغلب تبدیل یا فروش فوری را به همراه ندارند. زمان و منابع قابل توجهی برای ایجاد آنها صرف می شود. آیا ارزش آن را دارد که یکی را راه اندازی کنیم؟

کسانی که می دانند اینطور فکر می کنند. گزارش بازاریابی محتوای B2C 2021 مؤسسه بازاریابی محتوا نشان داد که تقریباً از هر 4 بازاریاب 3 نفر از خبرنامه های ایمیل استفاده می کنند. در میان کسانی که حداقل دو نوع کمپین بازاریابی محتوا را اجرا می کنند، 26 درصد می گویند که خبرنامه ها موثرترین هستند.

خبرنامه های ایمیل یک ابزار بازاریابی ضروری برای به اشتراک گذاری اطلاعاتی هستند که فراتر از محصولات و خدمات شماست. مردم به برندهایی اعتماد می کنند که سه گانه محصولات قوی، تجربه مشتری خوب و پشتیبانی از مسائل اجتماعی را که با خودشان همسو هستند را برآورده می کنند. این اعتماد منجر به افزایش فروش و وفاداری می شود، به همین دلیل است که خبرنامه ها ارزش سرمایه گذاری را دارند.

سوال این نیست که آیا ارزش راه اندازی یک خبرنامه را دارد یا خیر. مهم این است که آیا می توانید آن را نداشته باشید. با این حال، ساختن یک خبرنامه از ابتدا کار آسانی نیست. این پست همه چیزهایی را که باید در مورد چگونگی ساخت یک خبرنامه موثر بدانید را تشریح می کند. این فقط در مورد نوشتن نیست – این نکات همه چیزهایی را که از ایده اولیه تا راه اندازی موفق نیاز دارید را پوشش می دهد.

مرحله 1: قبل از شروع نوشتن، مقدمات را تنظیم کنید

تولید و توزیع محتوا دو عملیات مجزا هستند، اما شما باید هر دو را همزمان در نظر بگیرید. هر چیزی که برای ارسال ایمیل خود نیاز دارید را از قبل تنظیم کنید تا فرآیندی را ایجاد کنید که در آینده به راحتی بتوانید آن را تکرار کنید.

یک سرویس خبرنامه ایمیل را انتخاب کنید

اولین چیزها: سعی نکنید خبرنامه خود را به صورت دستی با استفاده از Gmail، Outlook یا هر ارائه دهنده خدمات ایمیل استاندارد دیگری ارسال کنید. Google Workspace فرستندگان را به 500 گیرنده خارجی (افراد خارج از شرکت شما) در هر پیام و 3000 گیرنده در روز محدود می کند. این یک راه حل مقیاس پذیر نیست و ابزارهای مهمی مانند قالب های ایمیل، قابلیت های تقسیم بندی یا تجزیه و تحلیل ندارد. با محدودیت‌های مشابهی با هر برنامه‌ای که به کمپین‌های ایمیلی اختصاص ندارد، مواجه خواهید شد.

سرویس خبرنامه ایمیل شما باید دارای یک ویرایشگر آسان کشیدن و رها کردن باشد، با فرم های ثبت نام همراه باشد و برای همکاری ساخته شده باشد تا حتی خطاکار خوش فکری مانند مایکل اسکات بتواند نتایج عالی به دست آورد. Campaign Monitor همه این ویژگی‌ها، به‌علاوه اتوماسیون، تجزیه و تحلیل بلادرنگ و موارد دیگر را با قیمت رقابتی ارائه می‌دهد.

یک استراتژی بسازید و یک برنامه تعیین کنید

اولین قدم در برنامه ریزی یک خبرنامه ایمیلی، انتخاب موضوعی است که هم برای مخاطبان شما جالب باشد و هم به شرکت شما مرتبط باشد. همچنین باید تصمیم بگیرید که چه زمانی خبرنامه خود را ارسال کنید. نمی خواهید خیلی وقت ها ارسال کنید (و مشترکین خود را آزار دهید) یا خیلی کم (و از آنها بخواهید که چرا در لیست شما هستند) را فراموش کنند. فقط مطمئن شوید که اقساط شما طبق یک برنامه زمان بندی مشخص شده است.

وقتی نوبت به زمان‌بندی ارسال شما می‌رسد، هیچ قانون خاصی برای همه کار نمی‌کند. مانیتور کمپین دارای قابلیت های آزمایشی و تجزیه و تحلیل است که به شما کمک می کند بهترین زمان برای ارسال به مشتریان خود را تعیین کنید. می توانید استراتژی بازاریابی ایمیلی موجود خود را بسازید و از روش هایی استفاده کنید که از قبل می دانید موفق هستند.

شروع به ساخت لیست مشترکین خود کنید

یک خبرنامه تنها زمانی می تواند به تلاش های بازاریابی شما کمک کند که مردم آن را بخوانند، به این معنی که قبل از شروع ارسال به مشترکین نیاز دارید. ممکن است قبلاً ایمیل‌های مشتری از کمپین‌های فهرست‌سازی قبلی داشته باشید. اگر این کار را نمی کنید، از این تاکتیک های موثر برای جذب مشترکین جدید استفاده کنید:

  • ایجاد انگیزه برای ثبت نام
  • مسابقات یا قرعه کشی را اجرا کنید
  • فرم ها و پنجره های بازشو را در سایت و صفحات فرود خود تنظیم کنید
  • استفاده از رسانه های اجتماعی (یا سایر تکنیک های بازاریابی دیجیتال)

هرچه اشتراک افراد در خبرنامه خود را آسان تر کنید، موفقیت بیشتری خواهید داشت.

هرگز یک لیست ایمیل نخرید تا خوانندگان بیشتری داشته باشید. مشترکین خریداری شده احتمال بیشتری دارد که خبرنامه شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند و قابلیت تحویل شما را مخفی کنند.

مطمئن شوید که قوانین را درک می کنید

از CAN-SPAM گرفته تا GDPR و فراتر از آن، بازاریابی ایمیلی توسط قوانین متعددی در سراسر جهان تنظیم می شود. اطمینان حاصل کنید که قوانین ایمیل را درک کرده اید و برای جلوگیری از جریمه آن را به طور کامل دنبال کنید.

برخی از الزامات قانونی، مانند دریافت رضایت از افراد قبل از ارسال ایمیل به آنها و گنجاندن پیوند لغو اشتراک در هر پیام، منطقی است. برخی دیگر به دانش فنی بیشتری نیاز دارند. Campaign Monitor ابزارهایی دارد که به شما کمک می کند تا از قوانین اصلی مانند GDPR پیروی کنید.

فاز 2: روی محتوا و طراحی قوی تمرکز کنید

کپی و طراحی خبرنامه شما باید با هم کار کنند تا از موضوع آن حمایت کنند و هویت برند شما را منعکس کنند. اولین خبرنامه شما باید آهنگ را تنظیم کند، زیرا الگویی برای تمام اقساط بعدی خواهد بود. برای ایجاد فرآیندی که به راحتی بتوانید آن را تکرار کنید، از قبل وقت بگذارید.

تصمیمات زیادی در این مرحله وجود دارد. لازم نیست همه آنها را به تنهایی بسازید. به توصیه های کارشناسانی که در جایی که شما بوده اند اعتماد کنید.

یک الگوی خبرنامه ایمیل را انتخاب و سفارشی کنید

با استفاده از یک قالب ایمیل رایگان برای خبرنامه ها در زمان طراحی ایمیل خود صرفه جویی کنید. یکی را انتخاب کنید که برای نوع محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید کار کند و سپس آن را سفارشی کنید. نکات طراحی خبرنامه ایمیل ما می تواند به هر کسی کمک کند تا یک الگوی خبرنامه را شبیه به خود کند.

اگر در طول فرآیند خبرنامه گیر کردید، سعی کنید برای الهام گرفتن به منابع مورد علاقه ما نگاه کنید:

هنوز مشکل دارید؟ سعی کنید الگوی متفاوتی را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. این ناامید کننده است، اما بهتر است برای یافتن قالب مناسب زمان بگذارید تا اینکه هر ماه با طراحی و چیدمان مبارزه کنید.

مطالب خود را جالب و قابل ربط نگه دارید

تنها دلیلی که مشترکین با خبرنامه شما درگیر می شوند این است که محتوای آن برای آنها ارزشمند باشد. وقتی به دنبال موضوعاتی برای خبرنامه بعدی خود هستید، ایده هایی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • مفید
  • به موقع
  • خبرساز
  • شخصی شده

بسته به اندازه لیست ایمیل و عمق منابع خود، ممکن است بخواهید خبرنامه های مختلفی برای بخش های مختلف ایجاد کنید. بیشتر مبتدیان – و کسانی که در بخش های کوچکتر کار می کنند – زمانی برای ایجاد محتوای شخصی سازی شده با این عمق ندارند. با این حال، شما همچنان باید از شخصی سازی اولیه، مانند نام مشتریان، برای ارتباط با خوانندگان استفاده کنید.

ایجاد محتوا به طور منظم اغلب منجر به مسدود شدن نویسنده می شود. اگر مشکل دارید نگران نباشید – فقط به لیست 50 ایده جذاب خبرنامه ما مراجعه کنید، که از اعلامیه های محصول جدید گرفته تا مطالعات موردی و محتوای تولید شده توسط کاربر را شامل می شود. یا، می‌توانید نمونه‌های شگفت‌انگیزی را بررسی کنید و از فهرست 15 نمونه از بهترین نمونه‌های خبرنامه ایمیلی که دیده‌ایم، توضیحی درباره دلیل کارکرد آنها پیدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که خبرنامه شما دارای تمام عناصر لازم است

خبرنامه های ایمیل فقط در مورد محتوای بدن نیستند. بخش های دیگر پیام خود را فراموش نکنید. اگرچه ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند، اما به همان اندازه برای موفقیت خبرنامه شما ضروری هستند:

  • موضوعی که از بهترین شیوه ها برای افزایش نرخ باز بودن شما پیروی می کند
  • پیش‌هدری که خط موضوع شما را تکمیل می‌کند و قلاب دیگری را ارائه می‌دهد
  • CTA، چه بخواهید خوانندگان به وبلاگ شما کلیک کنند، بازخورد ارسال کنند یا به روش دیگری درگیر شوند
  • پاورقی ایمیلی که به شما کمک می کند الزامات قانونی را رعایت کنید و انتظارات خواننده را برآورده کنید

این عناصر همان‌هایی هستند که خوانندگان برای قضاوت در مورد اینکه آیا باید بیشتر با آنچه ارسال کرده‌اید تعامل داشته باشند، استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید خبرنامه‌تان موفق شود، برای اجرای خوب آنها وقت بگذارید.

فاز 3: آزمایش و بهینه سازی به صورت مداوم

تأیید همه چیز در ایمیل شما قبل از ارسال به همان اندازه کار می کند که آزمایش A/B و نگاه کردن به تجزیه و تحلیل پس از آن. هر قسطی که ارسال می کنید فرصتی برای بهبود روند و نتایج شما است.

تست های پیش از ارسال باید شامل نگهداری لیست ایمیل، بهینه سازی محتوا و پیش نمایش ایمیل باشد. این 17 ابزار تست ایمیل کم‌هزینه می‌تواند به شما کمک کند تا همه پایه‌های اصلی را پوشش دهید. یک گردش کار خوب را تنظیم کنید تا حداکثر آزمایش را به طور خودکار انجام دهید.

پس از ارسال، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا نتایج به دست آید. KPI شما باید با هدف خبرنامه شما مطابقت داشته باشد. معیارهای انتخابی شما هر چه باشد، مطمئن شوید که آنها را به درستی دنبال می کنید. معیارهای بازاریابی ایمیلی 2022 ما می تواند به شما کمک کند نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ کلیک برای باز کردن، و نرخ لغو اشتراک را برای فرستندگان در 18 صنعت مقایسه کنید.

برای ادامه یادگیری آماده باشید

اگر قوانینی که در ابتدا برای خود تعیین کرده اید، مطابق انتظار عمل نکنند، لازم نیست به آن پایبند باشید. از آزمایش با افزودن محتوای جدید یا بازنشستگی بخش هایی که با خوانندگان شما طنین انداز نمی شوند، نترسید. ارسال یک خبرنامه با کیفیت دشوار است، و گاهی اوقات برای تلاش های جدید زمان می برد تا واقعا شیار خود را پیدا کنند.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به خوانندگان خود گوش دهید تا یاد بگیرید که چگونه می توانید بهتر به آنها خدمت کنید.