iOS 15 برای ارسال ایمیل به چه معناست؟

در چهارمین پست از سری Demystifying Deliverability، نگاهی به ویژگی محافظت از حریم خصوصی ایمیل اپل و تأثیرات آن بر تحویل ایمیل می اندازیم. برای اطلاع از بقیه سریال ها، پست های ما را در سایت بررسی کنید بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهید، کلیک های ربات، و BIMI.

فصل شلوغ بازاریابی ایمیلی 2021 در راه است. دکور تعطیلات در حال افزایش است و بازاریابان ایمیلی به همان سرعت پیشنهادات جمعه سیاه را برای مشترکین خود ارسال می کنند.

همانطور که برای این زمان از سال عادی است، ترافیک ایمیل جهانی در هفته های آینده افزایش خواهد یافت. و با آن، ارائه دهندگان صندوق پستی برای مدیریت افزایش حجم تحت فشار خواهند بود.

این می تواند یک زمان استرس زا برای بازاریابان ایمیلی باشد، و حفاظت از حریم خصوصی ایمیل اپل (MPP) یک لایه پیچیدگی اضافی اضافه کرده است. ندانستن تأثیرات کامل این ویژگی بر تحویل ایمیل می تواند باعث نگرانی جدی در بین فرستندگان ایمیل شود.

اما نه برای ترس ذهن رو نابود میکنه! در این مقاله، اکوسیستم ایمیل، تغییراتی که در پرتو MPP ایجاد شده است و عواملی که بر قابلیت تحویل شما در این فصل تعطیلات تأثیر می‌گذارند را بررسی خواهیم کرد.

مروری سریع بر اکوسیستم ایمیل

برای برنده شدن در بازی بسیار رقابتی صندوق ورودی (به خصوص در این زمان از سال)، باید قوانین ایمیل و سایر بازیکنان بازی را بدانیم.

برای سادگی، ما چهار بازیکن اصلی را در نظر خواهیم گرفت.

تصویری که چهار بازیگر اصلی در قابلیت تحویل را نشان می دهد.

  • فرستنده: فرد یا سازمانی که ایمیل ها را ارسال می کند
  • ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP): این سرویس مانند Campaign Monitor برای ارسال ایمیل استفاده می شود
  • ارائه دهندگان صندوق پستی (MBPs): سرویسی مانند جیمیل یا یاهو که به افراد یا سازمان‌ها صندوق پستی برای دریافت ایمیل‌هایشان ارائه می‌کند.
  • مشترک: فردی که ایمیل را دریافت می کند

مشترکین قدرت را در اختیار دارند

در اکتبر 2021، میانگین بیش از 90 میلیارد ایمیل اسپم هر روز ارسال می شدند. این مسئولیت MBP است که از کاربران خود محافظت کند و خطر ورود ایمیل های ناخواسته و ناامن به صندوق ورودی را کاهش دهد. به همین دلیل است که MBPها از فیلترهای ضد اسپم سختگیرانه برای محافظت از کاربران خود استفاده می کنند.

MBP ها برای آموزش فیلترهای ضد هرزنامه خود در مورد نحوه برخورد با ایمیل های بعدی از همان فرستنده، به کاربران خود و نحوه تعامل آنها با یک ایمیل متکی هستند. در واقع، تعامل کاربر و شهرت فرستنده، تاثیرگذارترین عوامل برای قرار دادن صندوق ورودی هستند.

تصویری که اقداماتی را که یک مشترک می تواند انجام دهد تا بر قابلیت تحویل انجام دهد را نشان می دهد.

هر چه مشترکین بیشتر با یک ایمیل – که MBP ها آن را “سیگنال های مثبت” می نامند – تعامل داشته باشند و درگیر شوند – ایمیل های بیشتری از طرف فرستنده به صندوق ورودی می رسد. و هر چه مخاطب کمتر با ایمیل های یک فرستنده خاص درگیر باشد، احتمال بیشتری دارد که آن ایمیل ها را در پوشه اسپم فیلتر کنند (یا به طور کامل آنها را مسدود کنند).

این سیگنال های مثبت و منفی کمک می کند تا شهرت فرستنده دامنه شما ایجاد شود. و یک دامنه نیز می تواند در MBP های مختلف شهرت متفاوتی داشته باشد. به این معنی که جیمیل ممکن است امتیازات متفاوتی نسبت به یاهو داشته باشد، بنابراین دامنه شما می تواند اعتبار فرستنده کمی متفاوتی برای هر کدام داشته باشد. این کمتر یک نمره واحد و جهانی است و بیشتر ترکیبی از عوامل متعدد است.

با این حال، از آنجایی که تعامل مهم‌ترین عامل برای قابلیت تحویل است، برای بازاریابان ضروری است که تعامل کاربر و تجربه مشترک را در سرلوحه و مرکز استراتژی‌های بازاریابی خود قرار دهند.

همچنین مهم است – به ویژه در این فصل از ارسال های سنگین – نظارت بر شما معیارهای تحویل و تعامل برای هر MBP به طور منظم. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که آیا در رسیدن به صندوق ورودی خاصی با مشکل مواجه هستید.

iOS 15 چه تاثیری بر تحویل ایمیل دارد؟

در سپتامبر 2021، اپل iOS 15 را برای عموم منتشر کرد و به همراه آن یک ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی به نام حفاظت از حریم خصوصی ایمیل.

ما داریم در اینجا به جزئیات MPP رفته است، اما خلاصه سریع ویژگی این است:

MPP توانایی فرستنده ها را برای ردیابی نرخ های باز، یعنی آینده نرخ های باز، پنهان می کند و استفاده از این معیار برای اندازه گیری موفقیت، در زمان واقعی در حال تغییر است.

این ویژگی سر و صدای زیادی در دنیای ایمیل ایجاد کرد (و قابل درک است!). از زمان اعلام آن در اوایل تابستان، بازاریابان برای MPP و اثرات آن بر ایمیل آماده شده اند.

با این اوصاف، ما هنوز در حال یادگیری عمیق تأثیرات این ویژگی هستیم. اگرچه iOS 15 چند ماه است که در دسترس است، پذیرش هنوز نسبتاً کم است.

در این صورت، پیش‌بینی اینکه MPP چه تأثیری بر این فصل تعطیلات خواهد داشت، دشوار است. حتی اگر پذیرش بیشتر بود، مهم است به خاطر داشته باشید که، فقط به این دلیل که کاربر MPP را انتخاب می کند، به این معنی نیست که MBP ها با ایمیل های دریافتی متفاوت رفتار می کنند. به معنای واقعی، قابلیت تحویل با انتشار حفاظت از حریم خصوصی ایمیل اپل تغییر نکرده است.

با این حال، معنای آن این است که هنگام نظارت بر معیارهای تحویل و تعامل، باید نحوه مشاهده تعامل را تغییر دهید.

MBP ها همچنان از سیگنال های مشابه برای تعیین نحوه فیلتر کردن ایمیل های دریافتی استفاده می کنند. و فرستندگان همچنان باید قوانین ایمیل را رعایت کنند و بهترین شیوه ها را دنبال کنند. برای اینکه از قابلیت تحویل خود در این فصل تعطیلات مطلع شوید، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

  1. هنگام جمع‌آوری فهرست خود، انتخاب واضح را دریافت کنید. ارسال به یک لیست کاملاً انتخاب شده به معنای تعامل بالاتر است. که به نوبه خود، فعالیت کاربر مثبت بیشتری را به MBP نشان می دهد.
  2. لیست های خود را مدیریت و بخش بندی کنید. ارسال به مشترکین فعال به معنای تعامل بیشتر و قرار دادن صندوق ورودی بیشتر است. ارسال به یک لیست قدیمی و استفاده نشده به معنای نرخ باز کمتر، نرخ پرش بیشتر و شکایات بیشتر در مورد هرزنامه است که همه اینها سیگنال های منفی برای MBP هستند.
  3. روی بهداشت لیست تمرکز کنید. اجازه ارسال ایمیل همیشه سبز نیست و نظارت بر بهداشت لیست یک فرآیند مداوم است. اگر زیرمجموعه‌ای از فهرست معیارهای تعامل ضعیفی دارد، سعی کنید دوباره آن گروه خاص را جذب کنید. و اگر کار نکرد، به راحتی با مخاطبین خفته خداحافظی کنید.

بسته شدن

فرستندگان هنوز زمان دارند تا برنامه های بازاریابی خود را مرور کنند و برای فصل تعطیلات آماده شوند. حتی اگر برنامه های تعطیلات شما از قبل شروع شده باشد، هنوز برای پیروی از این بهترین شیوه های تحویلی دیر نیست.

حتما ما را بررسی کنید راهنمای نهایی برای بازاریابی ایمیلی تعطیلات در سال 2021 همچنین. این پر از نکات مفید برای بازاریابان است که خروجی ایمیل خود را در چند ماه آینده افزایش خواهند داد.

و مانند همیشه، مطمئن شوید که با صداقت، احترام، و ارتباط شفاف با مخاطبان خود در ارتباط هستید. این کارها را انجام دهید، و این فصل را به خوبی پشت سر خواهید گذاشت.