چه بسیار خواص دارد این سیر سیاه

درست کردن ترشی از هزاران سال پیش توسط بشر شروع شده و تا به امروز در سراسر جهان و در تمامی فرهنگهای آشپزی این خوراکی نقش مهمی مسیر سیاهکل به قزوین دارد. در فرایند تخمیر سیر ، مقدار زیادی از ترکیبات اروگانوسولفور تولید می شود که نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد دارد. به طور خلاصه ، سیر سیاه با تخمیر کل پیاز سیر تازه در رطوبت بالا و درجه حرارت تولید می شود که به نوبه خود باعث می شود سیر به واسطه مجموعه ای از واکنش های غیر آنزیمی از جمله واکنش میرلارد ، اکسیداسیون فنل ها و کارامل شدن سیاه شود. این فرآیند در محفظه ای که دمای آن در حالت کنترل (90-60 درجه سانتیگراد) تحت رطوبت (90-70%) در دوره زمانی حداقل 30 روزه تحت تاثیر واکنش های غیر آنزیمی و اکسیداسیون فنل ها تخمیر می گردد. این امر به دلیل دی اکسید کربن آزاد شده در فضای بسته شیشه است که باعث رشد باکتریهای غیر هوازی میشود که نیازی به اکسیژن ندارند. سیر سیاه چربی های اضافی کبد را می سوزاند و از بین می برد و از این طریق باعث سلامت کبد می شود.

ترشی بادمجان معمولا با بادمجانهای نرسیده درست میشود، چون آنها شیرینتر هستند و بادمجان وقتی آنقدر رشد کند که به موعد بذرگیری برسد (بعضی از بوتههای بادمجان را نمیچینند تا بزرگ شده و بذر آنها را برداشت کنند) معمولا دانههایش تلخ میشود. ۱. بادمجانهای هم اندازه از نظر طول و قطر را انتخاب کنید. در بعضی از مناطق کشور بادمجانهای سبز و کوچک را میچینند و تبدیل به ترشی میکنند. ۲. ادویه را بین ۳ شیشه تقسیم کنید. کدو سبز ورقه شده را بین هر سه شیشه به طور یکسان پخش کنید. تا بالای شیشه را پر کنید، فقط بگذارید حدود ۱ سانت بالای شیشه خالی شود. این ترشی را با اغلب غذاها میتوان سرو کرد. برترینها: ترشی انداختن به منظور استفاده از میوهها و سبزیجات در سایر فصلهای سال و یا استفاده از آنها به نحوی دیگر است. این باکتریها با رشد و ایجاد کلونی مانع از رشد باکتریها و سایر عوامل بیماریزا و یا ناخوشایند مثل انواع کپکهای مسموم کننده میشوند. نکته ی مهم دیگر در رابطه با برنج قهوه ای این است که سبوس آن در میان سایر سبوسهای غلات مختلف یکی از کاملترین و مغذی ترین سبوسها به شمار می آید.

سیر سیاه با فواید زیاد و خواص مفیدش از بهترین ها برای حفظ سلامت بدن میباشد . برای حفظ سلامتی ترب سیاه بخورید.:ترب سیاه خاصیت فراوانی دارد که برای بدن انسان بسیار خوب است. این مخمرها هیچ ضرری برای انسان ندارند، اما باعث تخمیر مواد غذایی و طولانی شدن عمر آنها میشوند. هیچ چیز قابل اشتعال یا مواد منفجره را در نزدیکی اجاق قرار ندهید. طلای سیاه OAB معجزه سلامتی سیر سیاه از فرآیند تخمیر سیر سفید تحت دما و رطوبت کنترل شده و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی و صنعتی به دست می آید که در این فرآیند آنتی اکسیدان ان چند برابر میشود.سیر سیاه به دست آمده طعمی غنی و بافتی نرم و شکلاتی داشته و مزه ای دلپذیر و ترش و شیرین دارد در این فرآیند تولید این محصول،بوی سیر از بین رفته و این ماده غذایی سودمند را برای استفاده روزمره مناسب مینماید.این سیر نرم و ژله ای و خوش طعم را میتوانید با غذا یا با نان میل کنید. ممکن است وقتی نام سیر سیاه را بشنوید این سوال به ذهن شما برسد که آیا این گیاه را می توان در ایران پیدا کرد؟ واکنش تخمیر نه تنها رنگ سیر را تغییر میدهد، بلکه عطر و طعم را نیز تغییر میدهد.

۵. قبل از خوردن آنها را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید. راستی میدانستید بادمجان علاوه بر رنگ مشکی و بنفش به رنگهای، سبز، سفید، قرمز و زرد هم وجود دارد، من که خیلی دوست دارم از این نوع بادمجان داشته باشم، شاید شما بتوانید آنها را پیدا کنید. اگر در منطقه شما بادمجان جوان وجود ندارد به دنبال انواعی باشید که دانههای تلخ ندارند مثل بادمجانهایی که طرح کشیده و کمی خمیدگی در قسمت پایین دارند که بعضی به آنها بادمجان رشتی میگویند. بعضی از انواع ترشی مثل کیمچی به عنوان یک ماده غذایی سالم و سرشار از پروبیوتیک مرتبا از سوی کارشناسان تغذیه برای حفظ سلامت روده، توصیه میشود. موش ها به مدت 7 هفته با رژیم غذایی همراه با AGE ((4٪ وزنی / وزنی) تغذیه شدند. قبل از قرار دادن در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید روی کابینت بمانند تا خنک شوند، سپس توی یخچال بگذارید.