چرا گزارش کمپین ایمیل مهم است (و نحوه انجام آن)

گزارش کمپین ایمیل می تواند دردآور باشد ، اما در موفقیت بازاریابی ایمیلی شما بسیار مهم است. در اینجا دلیل اهمیت آن و نحوه درست کردن آن آورده شده است.

بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از مقرون به صرفه ترین و قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی است.

طبق مطالعه انجمن داده و بازاریابی ، ارزش بازاریابی ایمیلی همچنان در حال افزایش است:

  • ROI حاصل از بازاریابی ایمیلی تقریباً 57 دلار برای هر دلار هزینه شده است. نسبت به مطالعه قبلی 13 دلار افزایش یافته است.
  • ارزش مادام العمر (LTV) هر فرد در پایگاه داده بازاریابی ایمیلی سالانه 33 درصد افزایش یافته است.
  • بازاریابی ایمیلی بر محرک های مهم توسعه کسب و کار تأثیر می گذارد. اهداف اصلی کمپین های ایمیل فروش (62٪) ، مشارکت (50٪) ، آگاهی از نام تجاری (47٪) و ایجاد وفاداری (45٪) است.

برای دستیابی به این سطح از بازگشت سرمایه ، بازاریابان ایمیل باید به نحوه واکنش مخاطبان به کمپین های خود توجه کنند.

اغلب تأکید بر ارسال ایمیل ها به جای گزارش و تجزیه و تحلیل است. اما بدون زمان برای تجزیه و تحلیل ، بهبود نتایج تقریباً غیرممکن است.

در این پست ، چرا گزارش مهم است ، اجزای یک گزارش عالی و ابزارهایی که می توانید برای سهولت زندگی گزارش خود استفاده کنید ، بررسی خواهیم کرد.

اندازه گیری نتایج منجر به نتایج بهتر می شود

مانند هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی ، هدف این است که با استفاده از بینش های موجود ، نتایج بهتری کسب کنید. اگر به دنبال بهبود نتایج کمپین ایمیل خود هستید ، تجزیه و تحلیل کمپین ها و انجام اقدامات ضروری است.

نمونه هایی از معیارهای کلیدی ایمیل که باید بر آنها نظارت داشته باشید عبارتند از:

  • نرخ باز: درصد دریافت کنندگان ایمیل که کمپین ایمیل باز کرده اند. عوامل اصلی م ratesثر بر نرخ باز ، قدرت خط موضوع و ارتباط موضوع است.
  • نرخ کلیک: درصد دریافت کنندگان ایمیل که روی پیوندی در ایمیل شما کلیک کرده اند. هدایت خوانندگان به یک صفحه فرود می تواند منجر به تبدیل دلخواه شود – مانند بارگیری ، خرید یا درخواست نسخه نمایشی.
  • لغو اشتراک درصد دریافت کنندگان ایمیل که اشتراک لیست ایمیل شما را لغو کرده اند. نرخ بالای لغو اشتراک می تواند ناشی از یک لیست ضعیف باشد ، یا در مورد موضوعاتی صحبت شود که خوانندگان به آن علاقه ای ندارند. در هر صورت ، کمپین هایی با نرخ لغو اشتراک بالا ، بینش خوبی را در مورد آنچه مخاطبان شما انجام می دهند یا نمی خواهند بخوانند ارائه می دهند.
  • نرخ گزاف گویی درصد ایمیل های ارسالی که امکان تحویل ندارند. برای حفظ لیست مشترکین با کیفیت بالا ، باید نرخ بازگشت خود را کنترل و حفظ کنید.

برای مشاهده لیست کامل معیارها برای پیگیری بازاریابی ایمیلی خود ، حتماً آن را بررسی کنید 17 معیارهای بازاریابی ایمیلی که هر بازاریابی باید بداندبه

با توجه دقیق به این معیارها ، بازاریابان ایده بهتری از ترجیحات و علایق مخاطبان خود خواهند داشتبه تنها با این درک است که ما می توانیم تنظیماتی را برای بهبود نتایج انجام دهیم.

به عنوان مثال ، اگر نرخ های باز پایین است ، از آزمون خطوط موضوعی A/B برای تعیین موضوعاتی که برای مخاطب مورد نظر استفاده می شود استفاده کنید. اگر می خواهید نرخ کلیک را افزایش دهید ، فراخوان های مختلف را امتحان کنید یا CTA را در ایمیل برجسته تر کنید.

تجزیه و تحلیل ، اصلاح ، بهبود ، تکرار

به عنوان یک بازاریاب ایمیل ، وظیفه شما تجزیه و تحلیل کمپین ها و تنظیمات مبتنی بر داده برای بهبود نتایج استبه هنگام جمع آوری گزارش کمپین خود ، این نکات را در نظر داشته باشید.

از داده های جامع استفاده کنید. گزارشات کمپین باید شامل همه معیارهای حیاتی باشد تا بتوانید تصویری واضح ، کامل و به موقع از عملکرد کمپین دریافت کنید.

گزارشات را با فرمت خوب و پیمایش آسان تهیه کنید. گزارشات باید به خوبی سازماندهی شوند تا دسترسی به داده های کمپین و درک آنها آسان باشد.

بینش را به گزارشات خود اضافه کنید. شما باید توانایی افزودن توصیه هایی را در گزارش بر اساس بینش داده ها داشته باشید. این امر برای ارائه تصویر بزرگتر به ذینفعان بدون درخواست از آنها برای تجزیه و تحلیل خود همه داده ها مهم است.

به صورت خودکار گزارش تهیه کنید چرخه زندگی معمولی برای یک کمپین ایمیل حدود سه روز پس از ارسال است. پس از آن ، زمان جمع آوری نتایج فرا رسیده است.

یافتن ابزاری که به طور خودکار گزارش ها را همزمان با این چرخه تولید می کند ، مفید است. این امر باعث می شود تا اطلاعات کمپین در زمان مناسب به دست ذی نفعان مناسب برسد و نه اینکه چیزی را با هم به هم بزنید.

توزیع را آسان کنید به طور معمول ، چندین ذینفع وجود دارد که باید نتایج کمپین را ببینند (فروشندگان ، مدیران بازاریابی ، مشتریان و غیره). اگر می توانید ، ابزاری را پیدا کنید که به شما امکان می دهد گزارش ها را به صورت خودکار در قالب PDF یا قالب وب سایت توزیع کنید.

کمپین های دیگر را از نظر زمینه بررسی کنید. نگاهی به یک کمپین مفید است ، اما مقایسه آن با کمپین های مشابه اخیر می تواند تصویر واضح تری از عملکرد کلی شما به شما ارائه دهد.

ابزارهایی که کار را انجام می دهند

اکثر ارائه دهندگان خدمات ایمیل در مدیریت کمپین ها و ثبت داده ها کار بسیار خوبی انجام می دهند. اما ایجاد و توزیع گزارشات در مورد آن داده ها می تواند درد آور باشد ، به ویژه هنگامی که می خواهید این گزارش ها را با سایر ذینفعان به اشتراک بگذارید.

با این حال ، ابزارهایی مانند CM Reports این مشکل را به راحتی حل می کنند. CM Reports که توسط Core Online Marketing توسعه یافته است ، با Campaign Monitor ادغام می شود تا به نمایندگی ها و تیم های بازاریابی کمک کند تا به طور خودکار گزارش های مفصلی را که شامل بینش و توصیه است ، توزیع کرده و توزیع کنند.

این نوع ابزار زمان قابل توجهی را در بازاریابان ایمیل ذخیره می کند و اطمینان می دهد که همه ذینفعان به جزئیات عملکرد کمپین دسترسی شفاف دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CM Reports و شروع یک دوره آزمایشی رایگان ، به اینجا سر بزنید.

بسته شدن

بدون وقت گذاشتن برای گزارش کمپین های ایمیل خود ، موفقیت سخت خواهد بود. بله ، به نظر می رسد خسته کننده است ، به ویژه برای بازاریابان با محدودیت زمانی ، اما ارزش آن بسیار خوب است.

با دانستن اینکه چه چیزی را اندازه گیری می کنید ، گزارش هایی برای خواندن آسان ایجاد می کنید و از ابزارهای مناسب استفاده می کنید ، برنامه ایمیل خود را در مسیر موفقیت قرار خواهید داد.