پر کردن و ترمیم دندان خراب کودکان

پین دندان سایز های قطری و طولی مختلفی دارد که حتما باید متناسب با قطر و طول کانال دندان انتخاب شوند تا در عین تامین استحکام لازم، باعث ترک خوردن و شکستن ریشه دندان نشوند. از آنجایی که نوع پین در دندانپزشکی تفاوت هایی دارند، بسته بندی های آنها نیز متفاوت از یکدیگر خواهد بود. در اصل انواع پین از وسایل ترمیم دندان هستند که نوع استفاده هر یک از این دو محصول متفاوت از یکدیگر می باشد. هنگامی که دندان های کودک بیرون می آیند، شما به عنوان یک مادر مسئولیت بزرگی در حفظ سلامت، رعایت بهداشت، مراقبت و پیگیری دوره ای دهان و دندان کودک خود دارید، بنابراین توصیه می شود از همان ابتدا که دندان های شیری ظاهر می شوند، آنها را با یک دستمال کاملا تمیز کنید و از بهداشت آنها اطمینان حاصل کنید.

شما میتوانید با مراجعه به این مرکز از خدمات دوستانه و حرفهای تیم متخصصان ما برای مراقبت از دندانها و درمان آنها استفاده کرده و آموزشها و راهنماییهای لازم را درباره نحوه مراقبت از دندانها دریافت نمایید. همچنین میتوان به درمانهای خانگی برای سفید کردن پوسیدگی سطحی دندان اشاره کرد که البته این درمانها دائمی نیستند.

به این صورت که برای باز سازی تاج دندانی که پوسیدگی آن به عصب نرسیده و نیازی به عصب کشی در آن نیست از پین داخل عاج دندان استفاده می شود. به هر حال، بعضی بیماران ممکن است بیان کنند پرکردگی نقره بری آنها کافی است و به همین خاطر نیازی به استفاده از مواد کامپوزیت برای ترمیم آسیبدیدگی دندان آنها نیست. پین های داخل عاج دندان دارای ۳ میلی متر طول و فطر ۰٫۴ میلی متر هستند که نیازی به استفاده از سمان در محکم کردن آنها نیست.

همچنین برای دندان هایی که عصب کشی شده اند از پین داخل کانال دندان استفاده شده و با سمان دندانپزشکی آن را چسبانده و محکم می کنند. پین دندان ها در داخل کانال دندانی که درمان ریشه (عصب کشی) دندان شده است گذاشته می شود.گیر آنها در داخل کانال دندان با زدن سمان (چسب) های مخصوص انجام می یابد. این پین ها در دندانهایی که درمان ریشه (عصب کشی) نشده اند ولی بخشی از تاج شکسته است به کار می روند. مواد ترمیمی کامپوزیت امکان انواع ترمیمهای دندانی را فراهم کرده اند و در بسیاری از مواقع به جای تعویض مواد ترمیمی، میتوان تنها بخش آسیب دیده دندان را پر کرد چرا که مواد جدید کامپوزیت هم به دندان خوب میچسبند هم به پر شدگی پیشین.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان جلو کودک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.