وظیفه رینگ پیستون در خودرو چیست؟

بنابر توضیحاتی که در مورد عملکرد پیستون در خودرو دادیم، این قطعه معمولا با توان انتقال حرارتی بالا ساخته می شود و هم چنین دارای قدرت انتقال دمایی بسیار بالا نیز است. رینگهای روغنی ضمن حفظ فاصله چند میلیمتری پیستون با جداره داخلی سیلندر از انتشار بیش از حد و اضافه روغن نیز جلوگیری میکنند. استفاده از انژکتورشویهای دستی با هزینه کم و سهولت استفاده، میتواند بروز عیب را کاهش دهد. اینکه چگونه انژکتور میتواند میزان و زمان پاشش سوخت را کنترل کند را در ادامه بررسی خواهیم کرد اما در این زمینه انژکتور به طور کامل تابع دستوراتی است که از جانب ECU خودرو دریافت میکند. ECU با بررسی اطلاعات به دست آمده از سنسورهای مختلفی از جمله سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور دمای موتور و سنسور اکسیژن و … بدین منظور پیستون با حرکات خود ابتدا باعث ورود هوا و یا مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر میشود (در هنگام حرکت به سمت پایین) ، سپس باعث فشرده شدن مخلوط مذکور میگردد و در ضمن به نحو رضایت بخشی از نشت کردن گازها جلوگیری میکند (در هنگام حرکت رو به بالا) ، پس از عمل احتراق انرژی آزاد شده توسط پیستون جذب شده و با کمک شاتون به میل لنگ منتقل میگردد.

پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا قسمت پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. برای این منظور به مجموعه سوپاپ یا سوزن انژکتور یک فنر متصل میشود که وظیفه دارد این مجموعه را به داخل بکشد تا در حالت عادی انژکتور بسته باشد. این انژکتورها از یک سو به ریل سوخت خودرو متصلاند و از سوی دیگر به بالای سیلندر و داخل مانیفولد هوا (البته محل این انژکتورها در موتورهای تزریق مستقیم سوخت متفاوت است). همانگونه که گفتیم انژکتور در حقیقت یک استوانه کوچک است که از یک سو به ریل سوخت متصل است و از سوی دیگر به داخل مانیفولد. بنابراین باید این محفظه به خوبی از هر دو سو بسته باشد.

این قطعه به عنوان جزء متحرک محفظه احتراق باید توانایی تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. انژکتورها به عنوان بخشی از سیستم سوخترسانی، وظیفه پاشش سوخت به داخل موتور را بر عهده دارند و از این نظر میتوان آنها را به سربازهای خط مقدم تشبیه کرد. عملکرد پیستون در خودرو این است که به عنوان یک پلاگین متحرک در سیلندر عمل کرده و قسمت پایینی محفظه احتراق را تشکیل دهد. ممکن است پیشانی رینگ پیستون هم تیز یا گرد کرده باشد. ، زمان و مدت باز شدن انژکتور را تعیین کرده و از طریق سیستمهای برق به انژکتور میرساند. طرز استفاده شما از خودرو، نحوه استفاده و حتی نحوه رانندگی شما از عواملی هستند که در عمر و ماندگاری قطعات پیستون کمک فنر آن تأثیر پیستون ایژ دارند. مثلاً ضعف پمپبنزین خودرو، میتواند علایمی مشابه گرفتگی انژکتور داشته باشد. به دلیل اتصال به ریل سوخت، همواره بنزین با فشار بالا داخل انژکتور وجود دارد ولی در حالت عادی انژکتور بسته است و این بنزین داخل انژکتور باقی میماند و تنها در صوت باز شدن انژکتور است که بنزین میتواند وارد سیلندر شود. این سوزن در شرایط عادی سوراخ سر انژکتور را میبندد و به این ترتیب مانع از خروج سوخت پر فشار از انژکتور میشود و سوخت پشت این سوزن کوچک با فشار بالا متوقف میماند.

در نتیجه باعث مصرف سوخت بیشتر و تولید CO بیشتر و همچنین بالا رفتن دمای گازهای خروجی می شود. به این ترتیب سوزن انژکتور از سوراخ انژکتور دور شده و مسیر سوراخ خروجی انژکتور باز میشود و سوخت میتواند با فشار از این سوراخ جریان پیدا کند. گاز خروجی از توربو شارژر عبور میکند تا در جایی که نصب شدهاست بچرخد. حتی بعد از بروز عیب، قبل از اینکه خودروی خود را به مکانیکی ببرید، افزودن یک مایع تمیزکننده انژکتور به مسیر سوخت (مسیر سوخت از باک تا ریل سوخت و انژکتورها) ممکن است مشکل خودرویتان را حل کند. اکنون سوخت به موتور خودرو رسیده اما هنوز تا رسیدن به داخل سیلندرها و در نهایت تولید نیرو یک گام دیگر باقی مانده است. به یک علت کاملاً ساده چون انژکتورها با وجود اهمیتی که در چرخه سوخترسانی خودرو دارند و البته برخلاف باور عمومی، به تنهایی هیچ توانایی خاصی در زمینه پاشش سوخت ندارند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با piston 60mm berapa cc وب سایت خود باشید.