نتایج تجزیه و تحلیل درباره تجزیه و تحلیل خوانایی بیشتر بدانید (در یک برگه مرورگر جدید باز می شود)

پیامک یک کانال بازاریابی ضروری برای انواع مشاغل است. اما مشخص کردن اینکه چه نوع پیامی برای پیامک مناسب است و چه نوع پیامی مشتریان شما را آزار می‌دهد و از خود دور می‌کند، می‌تواند دشوار باشد. این پست را برای پنج نمونه بازاریابی پیامکی باورنکردنی از پیام هایی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند بخوانند، بخوانید.

همه دوست دارند هدیه بگیرند. اما هر کسی آن یکی از اعضای خانواده عجیب و غریب را نیز دارد. می‌دانی، کسی که برای کریسمس به تو قلاب بافی زشت می‌دهد و برای تولدت برایت لباس زیر می‌گیرد.

معمولاً آنها نیت خوبی دارند، اما احتمالاً از آنچه مردم واقعاً می‌خواهند بی‌خبرند و در تماس نیستند. در بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS)، متأسفانه بسیاری از برندها مانند عمه مارگارت بزرگ شما می شوند. یک نفر به آنها گفت که “آن جوان های باحال پیام های متنی را دوست دارند” و آنها شروع به ارسال پیام های بازاریابی اس ام اس کردند که معادل یک کراوات قلاب بافی و سفید است.

به گفته Zendesk، محبوبیت استفاده از پیام کوتاه برای تماس با مشاغل در سال 2020 رشد 75 درصدی داشته است. با این حال، درست مانند هدیه دادن، مهم این است که وقتی افراد مکالمه متنی با برند شما شروع می کنند، آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.

به عنوان مثال، طبق SimpleTexting، تنها 9٪ از مصرف کنندگان می خواهند در مورد نظرسنجی رضایت مشتری شما از طریق متن بشنوند. (بیایید واقعی باشیم، 99 درصد از پیام‌های متنی را تشکیل می‌دهد که مردم از کسب‌وکارها دریافت می‌کنند. بسیار آزاردهنده است؟) از سوی دیگر، طبق همین نظرسنجی، 35 درصد از مصرف‌کنندگان دوست دارند از طریق متن پیشنهادات یا تبلیغات ویژه دریافت کنند.

اگر بازاریابی پیامکی برای مخاطبان شخصی و ارزشمند نباشد، می‌تواند تهاجمی و ناخوشایند باشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که مصرف کنندگان چه چیزی می خواهند دریافت کنند، خوش شانس هستید. این راهنما پنج نمونه بازاریابی پیامکی را پوشش می‌دهد که مخاطب شما واقعاً می‌خواهد دریافت کند تا شما معادل بازاریابی عمه مارگارت بزرگ نشوید. شما تبدیل و نتیجه خود را افزایش خواهید داد.

1. به روز رسانی رویداد

شکست دادن کمپین‌های بازاریابی پیامکی برای به‌روزرسانی‌های به‌موقع که می‌دانید مخاطبانتان خواهند دید، سخت است. آمریکایی ها دائماً تلفن های خود را چک می کنند – حدود 344 بار در روز، با توجه به Reviews.org. و مک کینزی گزارش می دهد پیامک ها بالاترین نرخ خواندن را دارند خارج از هر کانال پیام تجاری، با نرخ باز 42٪. این ترکیب، پیام های متنی اس ام اس را به کانالی ایده آل برای ارتباط رویدادهای حساس به زمان تبدیل می کند.

می‌توانید از پیام‌های اس ام اس برای تبلیغات ترکیبی رویدادها، ارسال کدهای QR بلیط، ارائه به‌روزرسانی‌های زمان جلسه یا حتی ارائه محتوای تعاملی در طول رویداد استفاده کنید.

برای مثال، شرکت‌کنندگان رویداد ممکن است برای دریافت پیام‌ها شرکت کنند، بنابراین می‌توانند اولین نفری باشند که سخنران تیتر را می‌شنوند یا بلیت موبایل دریافت می‌کنند. و سپس، هنگامی که آنها شرکت کردند، می توانید اطلاعات مهم را از طریق پیامک در طول کنفرانس به آنها اطلاع دهید، مثلاً جلسات آنها در کدام فضای کنفرانس است.

نمونه ای از پیامک که یک رویداد را تبلیغ می کند.

منبع

2. پیشنهادات ویژه

با توجه به SimpleTexting، 50 درصد از مصرف کنندگان گفت اگر بدانند تبلیغات حساس به زمان دریافت خواهند کرد، به احتمال زیاد در پیامک‌های یک کسب‌وکار شرکت خواهند کرد. از طریق تقسیم‌بندی مخاطبان و اتوماسیون بازاریابی، تیم‌های بازاریابی می‌توانند تبلیغات را برای هر مصرف‌کننده شخصی‌سازی کنند و ارزش و ارتباط با برند را افزایش دهند.

بازاریابی پیامکی برای پیشنهادات ویژه می تواند به سادگی تبلیغ فروش فلش یا ارسال کد تخفیف برای مشتری در روز تولدش باشد. کلید حفظ ارزش برای مصرف کننده این است که از آن فقط برای پیشنهادات به موقع یا شخصی سازی شده استفاده کنید، نه اینکه دائماً آنها را با متون بمباران کنید.

نمونه ای از پیامک که یک پیشنهاد ویژه را تبلیغ می کند.

منبع

3. راه اندازی محصول

مصرف کنندگان با اینترنت دنیا را در دستان خود دارند. اگر می خواهید محصول شما از همان ابتدا متمایز شود، به یک مکانیسم تبلیغاتی منحصر به فرد نیاز دارید. طبق نظرسنجی هریس اینتراکتیو، 77 درصد از مصرف کنندگان به شرکت هایی که ارسال پیامک را ارائه می دهند با دید مثبت تری نگاه می کنند (نه به آن نرخ خواندن چشمگیر که قبلا ذکر کردیم). بنابراین، اگر می‌خواهید همه نگاه‌ها مشتاقانه به عرضه محصول جدید باشد، پیامک جایی است که باید شروع کنید.

به موقع بودن پیامک به برندها این فرصت را می دهد تا محصولات خود را به صورت مرحله ای عرضه کنند تا تبلیغات تبلیغاتی افزایش یابد. برای مثال، قبل از باز کردن فروش برای همه مشتریان، باید راه اندازی را با یک پیام دسترسی اولیه VIP و تأثیرگذار شروع کنید.

علاوه بر به موقع بودن پیامک، این مزیت را نیز دارد که نتایج بسیار قابل اندازه گیری دارد. داشبورد گزارش پیامک Campaign Monitor یک نمای جامع از کمپین های راه اندازی شما، از جمله پاسخ مخاطبان به ایمیل و پیامک را نشان می دهد. به جای حدس زدن میزان علاقه در محصول جدید یا موفقیت کمپین خود، می توانید به راحتی آنها را در یک نگاه ارزیابی کنید.

نمونه ای از پیامک مبنی بر اعلام یک محصول جدید

منبع

4. جامعه سازی

پیامک‌ها فرصتی بی‌نظیر برای ایجاد وابستگی به برند با برقراری ارتباط شخصی با مخاطبان و ایجاد جامعه‌ای پیرامون برند شما فراهم می‌کنند. به این ترتیب می توانید برند خود را بدون ترویج نام تجاری شما

به عنوان مثال، اگر یک برند سلامتی هستید، می‌توانید نکات بهداشتی روزانه یا پیام‌های حواس‌آگاهی را ارسال کنید، یا پیوندهایی به محتوای برند تعاملی مانند ویدیوهای آموزشی و انجمن‌های آنلاین ارسال کنید. همه این موارد باعث ترویج محتوای تولید شده توسط کاربر می شود که 79 درصد از کاربران به گفته Stackla، می گویند به شدت بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

نمونه ای از پیامک که جامعه را می سازد.

منبع

5. درایوهای اهدایی

مردم توسط سازمان هایی که از آنها کمک می خواهند بمباران می شوند. اگر پیشاهنگ پسر در خیابان نباشد، جمع‌آوری کمک مالی از طریق پست یا منشی فروشگاه مواد غذایی است که از آنها می‌خواهد «برای هدف جمع‌آوری کنند». پس چگونه از سر و صدا عبور می کنید؟ پیامک.

کلید استفاده از پیامک برای کمک‌های مالی و جمع‌آوری کمک‌های مالی این است که پیامی بسازید که فقط به صدا درآوردن سنج در کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی نباشد. دوران تله تله‌های بی‌سابقه گذشته است. امروزه، مشتریان انتظار ارتباطات شخصی و به موقع را دارند. و اینجاست که پیامک می درخشد.

به عنوان مثال، می‌توانید با ویژگی آپلود فهرست مشترکین کمپین مانیتور و فیلدهای قابل تنظیم، هر پیام را برای اهداکننده شخصی تنظیم کنید. فهرست خود را بر اساس منطقه، محدوده درآمد، سن یا هر واجد شرایط سفارشی دیگری که انتخاب می کنید، تقسیم بندی کنید. هر پیام را با نام مشترک شخصی سازی کنید تا لمس شخصی اضافه شود.

با پیامک، می‌توانید در عرض چند دقیقه به هر جامعه یا بحران جهانی پاسخ دهید و به مردم این فرصت را می‌دهید که به محض انتشار اخبار، اقدام کنند. دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا نامه‌دهنده هفته‌ها بعد به خانه‌اش برسد یا اینکه پست‌های اجتماعی‌تان به آنها برسد. پایگاه اهداکننده خود را زمانی که هنوز تازه است و قبل از بمباران سازمان‌های دیگر که درخواست کمک مالی می‌کنند، بزنید.

نمونه ای از پیامک درخواست کمک مالی.

منبع

هنگامی که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کردید، مهم است که به آنها یک راه آسان و فوری برای ارائه ارائه دهید. اتکا به گزینه‌های پرداخت تاریخ‌دار دیگر آن را کاهش نمی‌دهد. آخرین باری که برای چیزی چک نوشتید کی بود؟ احتمالا مدتی است. بر اساس گزارش فدرال رزرو، استفاده از چک و پول نقد در سال به طور چشمگیری در حال کاهش است و پرداخت های موبایلی جایگزین اکثر پرداخت هایی است که قبلا از طریق چک یا پول نقد انجام می شد. به طور خلاصه، اگر می خواهید مردم به کمپین شما کمک مالی کنند، باید گزینه های پرداخت موبایلی را ارائه دهید.

نمودار نحوه پرداخت افراد را نشان می دهد.

منبع

ترکیب استراتژی های بازاریابی پیامکی و ایمیلی

هیچ بحثی در مورد مزایای بازاریابی پیامکی وجود ندارد، اما زمانی که در ترکیب با استراتژی بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار گیرد، تأثیر بیشتری دارد. هر کدام به روشی منحصر به فرد به مشتریان شما خدمات می دهد و تأثیر دیگری را افزایش می دهد. وجه مشترک آنها توانایی رشد مشتریان و سود نهایی شماست. اگر می خواهید درباره نحوه استفاده از استراتژی های بازاریابی پیامکی در ترکیب با بازاریابی ایمیلی اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای ما را بررسی کنید.