طراحی لبخند دیجیتال (DSD) چیست؟

در صورت لزوم، همه اعضای تیم برای بررسی، تغییر، و یا اضافه کردن عناصر در طی مراحل تشخیصی و درمانی می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. مزیت مهم لیزر کاهش نیاز به بخیه، کاهش احتمال عفونت، دقت در برش و همچنین درد کمتر و کوتاهتر شدن دوره طراحی لبخند دیجیتالی نقاهت است. داده های مخصوص بیمار باید راهنمای مراحل بعدی درمان همچنین یکپارچه سازی تمام نیازها، خواسته های بیمار و مسائل زیست شناسی باشند و آنهارا در راستای طراحی زیبایی شناختی به کار گرفته و هماهنگ کند. درصورتیکه زیبایی یک لبخند در برقراری تناسبات بین دندانها و ایجاد شکلهای اناتومیک صحیح و همچنین قرینگی اشکال دندانی، بدست می آید.

ترسیم خطوط و اشکال مرجع بر روی عکس های دیجیتالی خارج و داخل آن، در یک دنباله از پیش تعیین شده می تواند تجسم تشخیصی گسترده ای را ایجاد کرده و کمکی باشد تا گروه پزشکی عواملی همچون نامتقارن بودن، ناهمگنی ها، و نقض های اصول زیبایی را ارزیابی و تصحیح کنند. ترسیم خطوط و اشکال مرجع بر روی عکس های دیجیتال را می توان به راحتی با استفاده از این نرم افزار انجام داد.

در رابطه با زیبایی شناسی، چهار مسئله اصلی وجود دارد که باید کنترل شوند تا قابل پیش بینی بودن را بهبود بخشند و انتظارات بیمار را برآورده کنند: مرجع افقی، خط میانی صورت، طراحی لبخند (شکل دندان و آرایش) ، و رنگ. حدیثه محمدپورزرندی، جراح و دندانپزشک درباره دنداپزشکی دیجیتال اظهار داشت: اگرچه در بسیاری از کشورها خطاهای درمانی وجود دارد ولی به روز بودن تجهیزات و استفاده از امکانات مختلف به خصوص نرم افزارهای رایانهای در حوزه دندانپزشکی باعث شده تا در بیشتر موارد اصلاح و طراحی لبخند در کشور به شکل دیجیتالی صورت پذیرد. به همین دلیل، برای اینکه طراحی لبخند با کامپیوتر به خوبی انجام شود باید ساییدگی های دندان ها اصلاح شده و ارتفاع آن ها به حالت بهینه برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید که طرح لبخندتان را اصلاح کنید و مثلا دندانهایتان را بلندتر، کوتاهتر و یا سفیدتر کنید، آنها را عقب ببرید یا جلو بیاورید تا در کل احساس خوبی از لبخندتان داشته باشید. طرح های DSD را می توان در نرم افزار هایی مانند کی نوت یا پاورپوینت مایکروسافت انجام داد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از طراحی لبخند دیجیتالی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.