اگر بخواهید سئو را به صورت تخصصی آموزش ببینید یا حتی اگر بخواهید یک آژانس تبلیغاتی را برای انجام دادن کارهای سئوی سایت خود استخدام کنید، باید با مفاهیم و کلمات کلیدی آن آشنا باشید تا بتوانید در جریان کارها و نحوه پیشرفت آن قرار بگیرید.

سئو سازی وب سایت

مطالب آموزش سئو را میتوانید از این صفحه دنبال کنید و قدمبهقدم با من همراه باشید. الگوریتمهای گوگل محتوای صفحات وب را تجریهوتحلیل میکنند تا ارزیابی کنند آیا صفحه حاوی اطلاعاتی که کاربر به دنبال آن است، ارتباطی دارد یا خیر.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد جزئیات نحوه شناساندن وب سایت به موتورهای جستجو اطلاعات را با شما در میان بگذاریم؛ بهتر است با اصطلاحات زیر آشنا شوید. در حقیقت این دادهها به سیگنالهایی تبدیل میشود که سیستمهای ماشینی در بهتر تخمین زدن آن کمک میکنند.

اولین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات، زمانی است که یک صفحه وب شامل کلمات کلیدی مشابه با عبارت مورد جستجوی کاربر است. یکی از سیگنال ها که هر روز ارزشش کاهش می یابد، تولید لینک است ولی هنوز جز سه فاکتور تاثیرگذار در سئو یک سایت است.

از آنجایی که این بخش کمی فنی است و به این موضوع علاقه دارید، پیشنهاد میکنم منبع استاندارد ساختاری گوگل را بخوانید. هرچه دسترسی گوگل را به محتوای خود آسانتر کنید، شانس بیشتری برای رتبهبندی خواهید داشت. زیرا تجربه به ایشان نشان داده سایت های بالا آمده در سئو، سایت های غنی تر، کامل تر و پرمحتواتر بوده اند که واقعا شایسته رتبه برتر بوده اند اما سایت های تبلیغی، معمولا دچار ضعف محتوا، ضعف ساختار و ضعف سایت هستند و به ضرب پول خودشان را در باکس تبلیغات جا کرده اند.

پس از فوت پدرش سعی کرد با جائه هی به کره جنوبی فرار کند، اما در آخر ارتباط خود را با او از دست داد. HTML5 و CSS3 دارای امکاناتی هستند که بتوانند تصاویر و فیلم ها را به بهترین کیفیت و با سرعت بالا نمایش دهند.

سئو صفحات سایت

موتورهای جستجو باید صفحات سایت شما را ایندکس کنند اما این کافی نیست. هرچقدر در صفحات نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید، احتمال جلب توجه مخاطب به کسبوکار شما بیشتر میشود. تگ Canonical هم از مهمترین تگهای سئو برای نظم دادن اعتبار به صفحات سایت نزدیک رباتهای گوگل هست.

روشهای رایج سئوی On-page شامل بهینهسازی تگهای عنوان، محتوا، لینکهای داخلی و URLهاست. سئوی Off page که به آن سئوی off-site هم میگویند، به اقداماتی گفته میشود که خارج از وبسایت شما انجام میشود تا رتبه سایت شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) تحت تاثیر قرار دهد.

تولید لینک طبیعی جز تکنیک های سئو کلاه سفید است، تولید محتوای با کیفیت باعث ارجاع کاربران به مقاله شما می شود، اگر محتوای سایتتان مورد توجه یک کاربر بگیرد و آن را به شبکه های اجتماعی اشتراک بگذارد، بروی اعتبار سایت شما و در نتیجه بهبود رتبه سایتتان در نتایج گوگل تاثیر گذار است.

با نصب افزونۀ MozBar روی مرورگر کروم یا فایرفاکس به هر سایتی که وارد شوید میتوانید اطلاعاتی راجع به اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینکهای داخلی و لینکهای خارجی را مشاهده کنید. آموختن سئو را میتوانید در ابتدا از منابع رایگانی که متخصصان بازاریابی نوشتهاند شروع کنید.

شاید یکی از بهترین و کامل ترین مطالبی بود که در حوزه SEO تابحال خونده بودم. در حالی که صفحه اصلی سایت شما ممکن است تنها با نام برندتان بالا باشد و به کلمه کلیدی دیگری برای بالا بودن صفحه اول سایت نیاز نداشته باشید.

سئوی محلی در سطح بالا مانند جستجوی «عادی» گوگل عمل می کند. مطالعات بر روی عوامل رتبهبندی موتور جستجو نشان میدهد که بیش از ۵۰٪ از این عناصر، مرتبط با سئوی Off page هستند. سئوی On page که به سئوی On-site هم معروف است، یکی از راههای بهینهسازی محتوای صفحات وب برای موتورهای جستجو و کاربران است.

اگر وبسایت یا وبلاگ دارید، بهترین راه این است که به عنوان تمرین بر روی سئوی آنها کار کنید. ریسپانسیو بودن آن قدر مهم است که حتی گوگل هم برای رتبه بندی سایت این مورد را نیز در نظر می گیرد و اگر سایت ریسپانسیو باشد، امتیاز خوبی به آن می دهد و آن را نسبت به رقبایی که این قابلیت را ندارند برتر می کند.

یک تغییر مسیر گمراهکننده کاربر را به صفحهای میفرستد که در آن محتوایی متفاوت از آنچه خزنده وب موتور جستجو میتواند بخواند، میبیند. بنابراین این بخش بر اساس هر سایت متفاوت است. مقاله، نوشته یا محتوایی منحصر به فرد و نو آورانه است که چند فاکتور ساده دارد، این محتوا باید لذت بخش و مفید برای کاربر سایتتان باشد، به همین سادگی.

بررسی سئو وب سایت

در صورتی که این عوامل دقیق و هوشمندانه به کار گرفته شوند میتوانند در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا کنند. همچنین وب سایت کلاه سئو برای آشنایی بیشتر با این اصطلاحات، به واژهنامههای دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

سایت شما باید امن باشد، برای نمایش در موبایل بهینهسازی شده باشد، محتوای تکراری نداشته باشد، سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد و بسیاری عوامل دیگر که بر بهینهسازی تکنیکی تاثیر دارند. است که گوگل از این استاندارد پشتیبانی می کند.

سئو صفر تا صد

از مزیت های این استاندارد، درک سریع و راحتتر یک صفحه برای موتورهای جستجو همچون گوگل و بیگ است که میتوانند بهتر صفحه یک سایت را در نتایج جستجو رتبه بندی کند. هنگامی که کاربر اینترنتی یک پرس و جو ارسال می کند (یک کلمه کلیدی را جستجو می کند) موتور جستجو فهرست عظیم خود را بررسی می کند و نتایج منطبق را بیرون می آورد.

در حین مطالعه، از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید تا با تمرین عملی بتوانید بیش از پیش کاربرد آنها را درک کنید. در واقع آنها با لینک دادن به سایت شما آن را تبلیغ میکنند و بهطور موثر کیفیت محتوای شما را تضمین میکنند.

کلماتی مثل ایندکس، الگوریتم، کرال و رندر از این دست هستند که در این بلوک تا حدی با آنها آشنا میشوید. رسیدن به نتایج در سئو کمی زمان بر است اما به دلیل پایداری نتایج و میزان اعتمادی که ایجاد می کند، توصیه می کنیم سئو را جدی بگیرید.

به کارگیری همین 7 تکنیک سئو کلاه سفید به تنهایی می تواند تا پایین سال جاری برای شما افزایش بازدید بیشتر از 2 تا 10 برابر بازدید فعلی را بهمراه داشته باشد. ما در مقالات آینده به صورت جزیی تر به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

در ادامه شما را با عناوین مختلف مرتبط با سئو آشنا خواهیم کرد. الگوریتم گوگل به شیوههای متفاوتی کیفیت محتوا را بررسی میکند، شیوههایی مانند مقدار بک لینکهای جذب شده از وبسایتهای دیگر به آن مقاله، سرعت سایت، سئو تولید محتوا و …

دقیقا سرعت سایت چیست؟ این بهینهسازی شامل بهبود درک کاربر و موتور جستجو از میزان محبوبیت سایت، مرتبط بودن مطالب با نیاز کاربر، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization، به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو است.