تولید دوربین مداربسته

 

تولید دوربین مداربسته

 تولید دوربین مداربسته

در سال‌های اخیر جهت امنیت شرکت‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و به صورت کلی اماکن و ادارات عمومی، از سیستم دوربین‌ مداربسته استفاده می‌شود. پیش‌تر این دوربین‌ها صرفاً وارداتی بودند تا اینکه شرکت‌ها و متخصصان داخلی به دلیل بالا بودن هزینهٔ واردات و به عبارتی خودکفایی در این حوزه، به تولید آن پرداختند. در این بین هستند افرادی که بدون داشتن سیستم گارانتی معتبر و در مراکز نامعتبر فعالیت می‌کنند. البته تولیدکنندگان معتبری از جمله شرکت پرندسیستم در این حیطه فعالیت می‌‌کنند که توانسته‌اند اعتماد مخاطبان را با کیفیت و قیمت مناسب حفظ کنند. در ادامه با تولید این محصول و هم‌چنین نکاتی در باب خرید آن با شما همراه هستیم.

دوربین مداربسته چیست؟

تلویزیون مداربسته سیستمی است که در آن همهٔ عناصر (دستگاه‌های ضبط، دوربین‌ها و…) مستقیماً به هم وصل می‌شوند. این اتصال موجب نی‌شود ویدئوها از طریق امواج عمومی و از طریق مداربسته پخش نشود. این دلیل نام دوربینی است که از آن سخن می‌گوییم. دوربین‌های مداربسته از زمان تولید اولیه و توسعه، به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند. در حالی که زمانی این فناوری صرفاً جهت مشاهدهٔ تصاویر زنده قابل استفاده بود، خیلی سریع تبدیل به سیستمی شد که امکان ضبط را هم برای کاربرانش فراهم می‌کرد. از آن زمان به بعد این دوربین به فناوری امنیتی تبدیل شد.

دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

دوربین‌های مداربسته همان‌طور که از ابتدا تا به امروز در فناوری به پیشرفت و توسعه رسیده‌اند، در کاربردها و موارد استفاده نیز گسترده شده‌اند. در ادامه به صورت موردی به چند استفادهٔ مهم آن اشاره می‌شود:

·         نظارت بر اماکن تجاری: صاحبان مشاغل به چند علت که اصلی‌ترین آن‌‌ها بازداری مجرمان از جرم و سرقت است از این محصول استفاده می‌کنند. بانک‌ها، فروشگاه‌ها، موزه‌ها و به صورت کلی مکان‌هایی که در آن‌ها امکان تحقق سرقت و جرم‌هایی از این قبیل وجود دارد، استفاده از وسیله‌ای که بتوان با آن از اتفاقات مطلع شد ضروری است.

·         نظارت بر ترافیک: سازمان‌های مجری قوانین با استفاده از دوربین‌های امنیتی بر ترافیک در تقاطع‌ها و جاده‌های شلوغ نظارت می‌کنند. این امر موجب می‌شود خاطیان توسط مأموران قانون جریمه شوند. البته زمانی که آدم‌ها از وجود این دوربین‌ها و نظارت با خبرند، بیشتر مراقب رانندگی و جرائم جاده‌ای خود هستند.

·         امنیت مدارس و دانشگاه‌ها: از آن‌جایی که در مکان‌های آموزشی به خصوص مدارس نیازمند کنترل دانش‌آموزان هستیم تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود، دوربین‌های مداربسته راه حل مناسبی هستند.

انواع دوربین‌ های مداربسته

دوربین‌های مداربسته در دو دستهٔ دوربین آنالوگ و دیجیتال جای می‌گیرند که هرکدام قطعات منحصر به فردی دارد و مشخصاً تولید آن نیز متفاوت است.

·         دوربین مداربسته آنالوگ: دوربین مداربستهٔ آنالوگ از اولین دوربین‌های مداربسته می‌باشد و به همین علت از شهرت بسیاری برخوردارند. دوربین آنالوگ داده‌های دریافتی را به شکل آنالوگ به دستگاه ذخیره‌سازش ارسال می‌کند. در صورتی که نیاز به تماشای داده‌های دریافتی باشد، باید از یک دستگاه مبدل استفاده کرد. در این زمان از دستگاه‌های DVR یا همان ذخیره‌ساز استفاده می‌شود که وظیفه دارند داده‌های دریافتی را با عملیات ویژه به نمایش بگذارند و آن‌ها را ذخیره‌سازی کنند. استاندارد تصاویر آن‌ها در دستگاه ذخیره‌ساز، به صورت PAL و NTSC می‌باشند. دوربین مداربستهٔ آنالوگ رو به منسوخ شدن گذاشته و دیگر مورد استقبال نیست.

·         دوربین مداربسته دیجیتال: این دوربین که به دوربین HD نیز معروف است، از همان ابتدا تصاویر را به صورت دیجیتال کدگذاری می‌کند و بر روی بستر کابلی (کابل کواکسیال) به مرکز کنترل یا همان DVR انتقال می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا امکان مشاهده تصاویر دوربین در میانهٔ راه دوربین و دستگاه DVR توسط افراد مخرب قابل مشاهده و سوءاستفاده نباشد. به صورت ساده‌تر اگر بخواهیم به آن نگاه کنیم باید بگوییم اگر کابل RG59 دوربین دیجیتال بریده شود و توسط یک کانکتور(کابل‌ متصل‌کنندهٔ دوربین و مانیتور) دوربین مداربسته به یک مانیتور وصل شود، کاربر نمی‌تواند تصاویر دوربین‌های HD را بر روی مانیتور مشاهده کند. دوربین مداربستهٔ دیجیتال به صورت Plug & Play بر روی DVR دیجیتال ثبت و ذخیره می‌شود. به زبان ساده‌تر باید گفت دوربین مداربستهٔ دیجیتال توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط دیجیتال متصل می‌شود و تصویر دوربین بر روی دستگاه فوراً قابل مشاهده است. از این جهت کار کردن با سیستم‌های دیجیتال بسیار راحت است. به یاد داشته باشید که برای مشاهده و ثبت تصاویر در سیستم مداربسته باید نوع سیستم دوربین‌ و دستگاه ضبط یکی باشد.

قطعات دوربین مداربسته

قطعات دوربین مداربسته

هر دوربینی از یک بخش داخلی و فنی و یک بخش بیرونی و ظاهری برخوردار است.

قطعات بیرونی

1-کیس: یک محفظه از جنس فلز یا پلاستیک است که همهٔ قطعات دوربین در آن قرار دارند. این قطعه به نوعی وظیفهٔ محافظت از دیگر قطعات را بر عهده دارد. کیس می‌تواند از استاندارهایی مانند IP67 یا IP68 بهره‌مند باشد که مانع ورود گرد و غبار و آب و به صورت کلی آلودگی‌های محیطی به درون محفظه می‌شود.

کابل: وسیلهٔ اتصال دوربین به ریکوردر برای ارسال و مشاهدهٔ تصاویر و داده‌هاست.

قطعات داخلی

1-برد و سنسور تصویر: مهم‌ترین قسمت تشکیل‌دهنده در یک دوربین مداربسته برد و سنسور تصویر آن است. این قطعه برای ایفای وظیفهٔ دریافت و پردازش تصاویر طراحی و تولید می‌شود.

لنز و IR-cut: این قسمت‌ها باید نور محیط را دریافت کنند و آن را بر سنسور تصویر متمرکز کنند.

3-IR-LED:این برد از تعدادی LED مادون قرمز تشکیل شده است که زمانی که محیط تاریک می‌شود، فعال می‌شود و امکان تصویربرداری در یک محیط کم‌نور و بی‌نور را برای دوربین فراهم می‌کند.

روند ساخت دوربین مداربسته

در تولید این محصول، اولین کاری که انجام می‌شود مشخص کردن نوع کانفیگ قطعات داخلی دستگاه است. در واقع این کار ارزش اصلی هر دوربینی را تعیین می‌کند.

در این مرحله بسته به نیاز، تناسب و هم‌خوانی قطعات با سایر قطعه‌ها، نوع برد و سنسور تصویر، لنز و IR-cut و در انتها IR-LED مشخص می‌شود. باید توجه داشت که در طی مراحل تعیین کانفیگ، لزومی است که امکان قرار گرفتن تمامی این قطعات در درون کیسی که مد نظر واقع شده است را هم در نظر داشت.

در مرحلهٔ بعد از تعیین قطعات داخلی و خارجی مناسب، مراحل مونتاژ دستگاه شروع می‌شود. در پایان این مرحله باید سلامت دریافتی دوربین مداربسته توسط بخش کیفی نظارت و تأیید شود.

وقتی که محصول نهایی ما تأیید بخش کیفی را گرفت و از سلامتش اطمینان به دست آمد، نوبت به چاپ برند روی دستگاه، بسته‌بندی و برچسب‌زنی آن می‌رسد تا آمادهٔ فروش شود.

دوربین مداربستهٔ دایناتک

این دوربین در انواع متفاوت تحت شبکه و کواکسیال توسط شرکت پرندسیستم تولید و عرضه می‌شود. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی آن این است که هم در دستهٔ تحت شبکه وجود دارد و هم کواکسیال. در ادامه با مزایا و انواع این دوربین آشنا می‌شویم.

آنچه باید راجع به دوربین مداربستهٔ دایناتک بدانید

آنچه باید راجع به دوربین مداربسته دایناتک بدانید

یکی از شاخص‌های مهم هر محصولی قیمت مناسب و اقتصادی آن محصول است. دوربین دایناتکی که توسط پرندسیستم تولید می‌شود از لحاظ قیمت در بازار قابل رقابت است. در واقع امروزه شرکت‌های تولیدکنندهٔ دوربین مداربسته محدود نیستند اما متأسفانه این محصول را با قیمتی هنگفت در بازار عرضه می‌دارند که سبب می‌شود توان خرید مردم پایین باشد. دایناتک به این نکته توجه نشان داده و با بهترین سطح کیفیت، مناسب‌ترین قیمت را عرضه می‌دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دایناتک برطرف کردن نیازهای خیل گسترده‌ای از مشتریان است. به این نحو که با تولید دوربین‌های حرفه‌ای در انواع تحت شبکه و کواکسیال دست مشتریان را در انتخاب بنا بر نیازها و قابلیت‌های مورد نظرشان باز گذاشته است.

ضمانت‌نامهٔ پرند سیستم یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است. با این ضمانت‌نامه خیال مشتریان در خرید آسوده‌تر خواهد بود و نگرانی‌ای بابت سلامت دوربین ندارند.

خدمت دیگر این شرکت برای این محصول داشتن شناسه ملی کالا است. تمام محصولات دایناتک دارای شناسه ملی کالا یا ایران کد هستند. این باعث می‌شود که مشتریان مطمئن باشند که بهترین محصولات با قیمت مناسب و ارائهٔ گواهی‌نامه‌های معتبر را خریداری می‌کنند.

قیمت واحد و مشخص دوربین مداربستهٔ دایناتک به این منظور است که با نوسانات ارزی، قیمت مناسب محصولات تحت تأثیر آن نامناسب و گران نشوند. پس از این می‌خواهیم تعدادی از دوربین‌های دایناتک را با ویژگی‌های آن معرفی کنیم.  

دوربین مداربستهٔ دایناتک مدل DTAH/D3200F-PE

این محصول در سری 3 محصولات دایناتک طبقه‌بندی شده است. یعنی پردازشگر به کار رفته در این مدل از نوع FULHAN8536  از کمپانی H‌sاست که توان تصویربرداری 2 مگاپیکسلی یا 1080pرا داراست. این ماژول از منو نرم‌افزاری UTCهم پشتیبانی می‌کند. در واقع این به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیار از دسترسی به دوربین کنار دستگاه ذخیره‌ساز می‌توانید تنظیماتی مانند رنگ روشنایی دید در شب و حتی پروتکل تصویربرداری این محصول را تغییر دهید.

این محصول هم‌چنین توان تغییر وضعیت تصویربرداری از AHDبه سه حالت TVI, CVI, CBS را دارد که یک نقطه قوت برای این دوربین شناخته می‌شود.

مشخصات فنی این دوربین

·         سنسور تصویر 2 مگاپیکسل با خروجی تصویر 1080p

·         بدنه‌ فلزی در ابعاد مناسب. این دوربین از نوع سقفی و جنس بدنه آن فلزی است. استفاده از فلز موجب می‌شود علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه و اختلاف درجه حرارت محیط، در مقابل ذرات کوچک گرد و غبار نیز نفوذناپذیر باشد.

·         پردازنده تصویر یک سوم جهت امکان تصویربرداری عریض.

·         قابلیت شخصی‌سازی منو تنظیمات نرم‌افزاری.

·         توان روشنایی و تصویربرداری 35 الی 40 متر مکعب در شب.

·         دارای لنز 3.6 میلی‌متر با درجه شفافیت 3 مگاپیکسل.

·         استفاده از پردازنده FULHAN8536 از کمپانی HS.

·         پشتیبانی از 4 حالت تصویربرداری.  

دوربین مداربستهٔ دایناتک مدل DTXV/521RN-H265X

مشخصات فنی:

·         دستگاه ذخیره‌ساز 16 کانال دایناتک.

·         1 کانال ورودی و 1 کانال خروجی صدا.

·         دارای پورت شبکه و 2 پورت USB

·         منبع تغذیه 12 ولت و 5 آمپر.

·         خروجی HDMI/VGA و کواکسیال.

·         دارای نرم‌افزار انتقال تصاویر رایگان.

·         پشتیبانی از دو هارد ذخیره‌ساز تا ظرفیت 12 ترابایت.

·         تکنولوژی پشتیبانی از سایر فرمت‌های تصویربرداری مانند HDCVI/ HDTVI/CVBS/IP

·         فرمت ذخیره‌سازی سوپر فشرده‌ساز H265X

·         16 کانال ورودی تصویر 5 مگاپیکسل.  

دوربین مداربستهٔ دایناتک مدل DTAH/D1500F-EC

دوربین مداربستهٔ دایناتک مدل DTAHD1500F-EC

این دوربین جزء دوربین‌های مداربستهٔ ارزان انا با گارانتی و کیفیت یک‌ساله شرکت پرند سیستم است.

این دوربین دارای کیفیت تصویر 5 مگاپیکسلی با تکنولوژی AHDاست که خروجی تصویر برابر با 2Kرا تصویربرداری می‌کند. دایناتک در این مدل از دوربین‌های خود به شما قابلیت دید در شب 20 متر مربعی به صورت سیاه و سفید را عرضه می‌کند. این روشنایی نامرئی توسط دو مادون قرمز کریستالی با کیفیت بالا و البته ظاهری جذاب و خیره‌کننده تأمین می‌شود.

این مدل دوربین مداربستهٔ دایناتک دارای منو نرم‌افزاری کنترل تنظیمات یا همان UTC MENU می‌باشد. با استفاده از این منو می‌توان تغییراتی از قبیل شخصی‌سازی رنگ، کنتراست، رزولوشن و فریم را انجام داد. این محصول هم‌چنین 6 حالته بودن نوع فیلم‌برداری را نیز داراست.