بررسی انواع هارد سرور و تفاوت هارد SSD با هارد SAS – ویرا سرور

در بخش مدیریت فایل نیز تفاوت هایی جزئی بین SATA، SAS و SSD وجود دارد. یک SAS SSD در مقایسه با SATA SSD از عملکرد پورت دوگانه پشتیبانی کرده و ویژگی هایی را برای بهبود قابلیت اطمینان از جمله اصلاح خطای پیشرفته، فن آوری یکپارچگی داده ها و کیفیت سیگنال بالا در کابل یا صفحه نمایش ایجاد می نماید.

هارد ۳.۵ اینچی در مقایسه با هارد ۲.۵ اینچی، مصرف برق بیشتری دارد. در سوی مقابل نقطه ضعف این درایوها در برابر درایوهای کوچکتر 2.5 اینچی، میزان مصرف انرژی بیشتر آنها است. در سمت مقابل درایوهای SATA بیشتر برای مصارف خانگی و دسکتاپ تولید میشوند. درایوهای NVMe قیمت بالاتری دارند و باتوجه به گرانتر بودن ذاتی درایوهای SSD، انتخاب آنها نیاز به بررسی عمیقتر کاربرد نهایی دارد. به عنوان مثال، حافظه پنهان یک هارد دیسک معمولی به طور کلی 8 مگابایت، 16 مگابایت، بزرگترین آن 64 مگابایت است و هارد دیسک سرور نیز به طور کلی 64 مگابایت، 128 مگابایت یا حتی بالاتر است.

کیج اسمارت سرور برای نسل 8 به بعد شامل 2 سایز است. این درایوها برای ذخیره حجم وسیعی از اطلاعات مورد نیاز شما بسیار ایدهآل هستند. هارد دیسک (HDD) در مورد سرورها متفاوت است. این مورد هم یکی از دلایل این موضوع است که چرا عموماً ظرفیت درایوهای موجود برای سرورها کمتر از درایوهای رایانههای رومیزی است. به همین خاطر است که سرعت دسترسی در این هارد ها بسیار بالا است و این یکی از مزایای هارد SSD به هارد دیسک های گردان دیگر به شمار میرود. یکی از موارد بسیار بهینه در درگاه های M.2 آن است که ابعاد آن ها بسیار کم است و به همین خاطر می توان بدون آن که فضای زیادی را بر روی لب تاپ تان اشغال کند اطلاعات را انتقال دهد.

SSD های مبتنی بر حافظه فلش عملکرد بالاتری نسبت به HDD دارند و بازسازی سریعتری را در RAID(به معنای آرایه پشتیبان دیسک های مستقل) فراهم می سازند. SATA RAID Edition یا SATA RE: سرعت عملیاتی آن 7200 دور بر کدی هارد سرور hp دقیقه است. در واقع نوع کنترلر سرور، SAS Expander و نوع RAID در سرعت انتقال داده ها تاثیرگذار است. بسیاری از هاردهای SSD از دو نوع رابط M.2 و تکنولوژی NVMe پشتیبانی کامل می کنند.